Tuesday 30 August 2011

Tőkehal párolt zöldségekkel



Tegnap tőkehal volt az ebédem. Ez egy vastag fehér húsú hal, Anglia környékén előszeretettel halásszák, ill. tenyésztik. Bőr nélküli filét vettem, fagyasztva, benne 4 haltörzs darab. Nekem nem könnyű halat ennem vagy készítenem, ugyanis kifejezetten nem szeretem őket. Nem eszek sem halászlevet, sem harcsapörit, továbbá nem szeretem az olajos halakat, a tonhalat, és semmiféle vízi cuccot, mint pl. kagyló, rák, csiga, tintahal és tsai.



Ilyen felütés után jogos a kérdés: de akkor miért erőltetem ezt a hal témát...a válasz egyszerű: A csirkemell filé unalmas tud lenni, és kalóriaértékben a fehér húsú hal közel áll hozzá, nem beszélve az omega3 savakról, amikben gazdag a hal húsa. Egyszóval egészséges és tápláló ételként alkalmas a megváltozott életmódomban a főétel szerepének betöltésére. Namost ezt jól megaszontam.



Szóval a haltörzseket a fagyasztóból egyenesen egy jénai tálba helyeztem, és beraktam a sütőbe, 160 fokra. Ezt követően megtisztítottam a répát, és a borsóval együtt feltettem egy párolóedényben. A répából többet, mert a borsó alapvetően egy édes, ezáltal kalóriadúsabb zöldség, szóval nem a legszerencsésebb sokat enni belőle, ha az ember fogyni akar. A zöldségek kb. 40 perc alatt meg is párolódtak, viszont a halam azon kívül, hogy fehér színű lvet eresztetett, nem igazán akart ennyi idő alatt megpirulni. Felcsavartam hát a sütőt kétszáz fokra, és még egy jó fél óráig sütöttem, míg meg nem barnult kicsit a teteje. Én az egyik kedvenc szószommal fogyasztottam, ami mustáros bazsalikomos, és a svéd bútor áruház élelmiszerboltjában kapható.



Teljesen alkalmas étel egy főétkezésre, lett légyen az ebéd vagy vacsora. Íme az adatok és a kép:









tőkehalfilé 9.6 dk 96
sárgarépa 31 dkg 109
zöldborsó 20 dkg 154
szósz 1 ek. 25
összesen:

384



No comments: