Thursday 1 September 2011

Csirkemell a'la Farmhouse





Tegnap nem volt érkezésem főtt ételt készíteni magamnak, így el voltam egész nap almával meg light joghurtokkal, ma viszont előjött belőlem az emberállat és húst kívántam :) Lehet kapni nálunk a bótban egy olyan zöldségkeveréket, ami nagyon fantáziadúsan "farmhouse mix"-nek van elnevezve. Van benne sárgarépa, brokkoli, zöldborsó, zöldbab, karfiol. Kifejezetten kellemes összhatású az egész (legalábbis az én ízlésvilágomnak), és nincs benne hagyma. A hagymátlanság azért kell, mert tapasztalataim alapján amiben van, abban túl sok van. Érthető, miért, hiszen a sokféle hagyma között mindig van olyan, ami olcsó, tehát a bekerülési költséget megcsökkenti.







Naszóval én általában nem szeretem az előre megkevert zöldségeket, ha lehet inkább szeretem magam összeállítani, de ebben még nem csalódtam. Hogy hogy lehet csalódni ezekben a készízményekben? Poofonegyszerű. A répa pudvás, a karfiol takony, a zöldbab száras, a borsó fekete...soroljam? Van ám a piacon bőven rossz példa. Szóval ebben nem csalódtam, és a pozitív serpenyőben még a tápérték is bejátszik, ugyanis ennek a cuccnak elkészítve tíz dekája mindössze 31 kalória.







Tehát a magamfajta, aki szeret sokat enni ehet belőle rendesen. Én a tányéromra ezúttal kerek negyven dekát pakoltam, a húsz dekányi pipicici mellé, amit kizárólag sóval, és őrölt fekete borssal ízesítve sütöttem meg serpenyőben, hozzáadott zsiradék nélkül, mint rendesen. Az első szelet után egy kis mustárral színesítettem az ízeket, ez kalóriaügyileg jelentéktelen.



A pároláshoz a jól bevált pároledényemet vettem elő, íme a technika :) :







Nos, nem is én lennék, ha nem állna itt a kis exceltábla:





dkg cal
csmell 19 209
farmhouse mix 40 124
összesen

333








No comments: