Saturday 17 September 2011

Az alkotás öröme, avagy mi ha nem tojás?

Sokszor okoz fejtörést, hogy kitaláljak olyan megoldást, ami kielégíti a reggeli vagy az uzsonna szerepét az étkezésben, de úgy, hogy kevésszénhidrátot tartalmazzon, és bár legyen azért laktató, de ne legyen 3-400 kalóriánál több. A tojás adja magát...csakhogy az baromi unalmas tud lenni egy idő után. Rántotta, vagy tükör, vagy főzve...előbb utóbb azember mást is kíván. Egyébként több helyen olvastam, hogy sokan csinálják a rántottát úgy, hogy egy egész tojáshoz adnak hozzá 5-6 fehérjét. Mert így nagyobb arányban tartalmaz fehérjét, és minimális zsírt. A kalóriáról nem beszélve. Kipróbáltam, de nem bírtam megenni. Mintha pacal, vagy valami habos zsíros bigyó lett volna megsütve. Próbáltam megenni, de nem sikerült.

na szóval hogy visszakanyarodjak a témához, akartam valamit, ami a tojás alternatívájaként működhet ezeknél a kisétkezéseknél. Jelentem sikerült. Íme a hozzávalók:



Fenti alkotóelemekből összeállítottam egy "light" sajtkrémet, amit aztán nem "light", de jó minőségű és vékonyan szeletelt sonkába tekertem.



Az összetevők súly és energia szerint:

25 dkg sajtkrém 288
2 gr snidling 8
4 gr újhagyma 16
11 gr lilahagyma 44
28 gr paprika 62
33 gr uborka 66
10 szelet sonka 120




összesen 603

per tekercs 60


A végeredmény látványra ugyan nem profi, ehhez sajnos nem volt megfelelő eszközöm, viszont ízre teljesen oké lett. Öt darab tekercs 300 kalória, egy bögre édesítőszeres citromos teával nekem teljesen tökéletes volt reggelire. Tápláló, finom, egészséges, és....és nem tojás ;-)


1 comment:

Anonymous said...

tojaskrem, aszpikos sonkatekercs, tojas salata, tolott tojas, aszpikos tojas retegezve zoldsegekkel es sonkaval