Monday 8 August 2011

400 kalóriából

Vajon mennyire reális, hogy egy kilencvenkilós nagydarab pali 400 kalóriából full jóllakjon?



A mai ebédem a következőképpen alakult:



20 deka csirkemell - 220 kalória

15 deka párolt kelbimbó - 74 kalória

15 deka párolt bébirépa - 53 kalória

10 deka csiperke gomba - 40 kalória

1 doboz zero coke - 0 kalória



Összesen tehát 387 kalória.



A csirkemelleket szeletelve teljesen olajmentesen, kizárólag frissen őrölt sóval és borssal a csúcsminőségű circulon serpenyőben átsütöttem, mindkét oldalát, amíg kellemesen barnás nem lett a színe. A kelbimbót és a bébirépát szintén olajmentesen, párolóedényben pároltam olyan 40 percig, csak tört sót adtam hozzá. A gombát felszeleteltem, sóztam, és - igen, szintén olaj nélkül- lepirítottam. Az eredmény íme...







Lássuk, mivel egyenlő ez a kalóriamennyiség:



- kevesebb mint 10 deka sós mogyoró v. kesudió

- 1 db dupla sajtburger

- kis zacskó csipsz

- 10 deka sajt

- 1 szelet torta

- közepes adag sült krumpli

- másfél üres kifli



Sorolhatnám még sokáig, a lényeg, hogy ezek a tételek szvsz nem alkalmasak arra, hogy jól lakjon tőlük az ember. Ami számomra a leginkább fontos és üzenetértékű: ha odafigyelünk, és rászánjuk a türelmet, időt, pénzt...akkor lehet alacsony kalóriaértékkel jót, és legfőképp eleget enni.



No comments: