Thursday 11 August 2011

Ételek - a tojás







A tojás kalóriadús étel, ami átlagmérettel számolva azt jelenti, hogy cca. 66 kalóriával lehet számolni darabját. Tömény fehérje, zsír és cukor nélkül. Valaha riogatták a népeket, hogy koleszterin ügyben csúnyafiú, de menet közben kiderült, hogy nem igaz. Lehet hát bátran fogyasztani. Többféleképpen. Főve, sütve, rántottának....neki is álltam legott kikísérletezni azt a fajta elkészítést, ami a legkevesebb kalóriával nyújtja a leginkább jóllakott érzetet.



Amikor elkezdtem akkurátusan kimérni az egyes összetevőket, és azok kalóriaértékeit, megdöbbentem, hogy az a 6-7 grammnyi olaj, amit a hagyma alá kentem, hogy megpiruljon gusztán, az bizony közel másfél tojásnyi kalóriát jelent. Csakhogy olaj nélkül leragad a tojás. Ekkor kaptam a feleségemtől azt a (azóta nem kis mértékben fetisizált) csúcstechnológiás kis serpenyőt, amiben egy csepp olaj nélkül is tökéletes omlett készíthető.



A hagymát bár szeretem, de száműztem ebből az ételből, mégpedig azért, mert olaj nélkül nem pirult meg, csak átforrósodott vagy megégett, és így az élvezeti értéke nagymértékben lecsökkent. Viszont rájöttem, hogy két vékony szelet sonkát alárakva jóval megemelhető az élmény. Én füstölt színsonkát használok e célra, aminek szelete 14 kalória, így a két szelet sonka 28 kalóriával emeli az étel tápanyagértékét. Tovább bonyolítottam, és csiperke gombát dinszteltem le először (olajmentesen, naná), majd mikor az összes levét elengedte, rádobtam a sonkacsíkokat, és a tojást. A 10 dekányi csiperke gomba negyven kalóriával esett a végeredménybe.



Saláta, koktélparadicsom, és kígyóuborka került "tömőanyagnak" mellé, így 317 kalóriából a teljes telítettséget sikerült elérnem.



Íme az összetevők:



3 db tojás 198 kalória
2 szelet sonka 28 kalória
10 dkg csiperke 40 kalória






10 dkg paradicsom 22 kalória
10 dkg kígyóuborka 20 kalória
5 dkg lollo rosso saláta 9 kalória






Összesen 317 kalória


No comments: