Thursday 11 August 2011

Ételek- az alma





Az almáról mindenképp akarok írni. Azért, mert kifejezetten hangsúlyos szerepet játszik az étkezésemben, és nagyon szerethető gyümölcs. Van belőle legalább annyiféle, ahányféle csokoládét felsorol Gombóc Artúr a rajzfilmben. Piros, sárga, zöld, tarka barka....kerek, aprószemű, formátlan...édes, savanyú, kemény, kásás húsú. Én speciel a starkingot, a red chief-et, a golden deli-t szeretem. De a Fuji sem rossz.

Próbáltam összeszedni a netről, mennyire hasznos ez a gyümölcs. Kezdhetném ott, ahol a népi rigmus is:



"Mindennap egy alma, az orvost távol tartja"



Frappáns. Szóval az internet nyújtotta lehetőséggel élve tehát elmondhatjuk, hogy az alma:



  • Német kutatók szerint állítólag megelőzhető a rendszeres fogyasztásával a bőr-, emlő- és vastagbélrák kialakulása. Én maradnék annál, hogy gátolja ezek kialakulását. Nem szeretem a szélsőséges kijelentéseket.
  • Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag. Tartalmaz kalciumot, foszfort, vasat, magnéziumot, nátriumot, káliumot, A-, B- és C-vitamint.
  • Lereszelve enyhíti a hányást és a hasmenést . A benne lévő pektin a nyálkahártyán védőréteget alkot. Salakképző anyagokkal segíti elő az emésztést.
  • Csersavtartalma jótékony hatással van a májra.
  • Csökkenti a vér koleszterin szintjét.
  • Csökkenti a húgysav és a vesekő képződését, így köszvény ellen is kimondottan jótékony.
  • Pépesítve külsőleg kiválóan alkalmas a pattanások, furunkulusok kezelésére is.
  • Állítólag olyan az összetétele, ami alkalmassá teszi arra, hogy kizárólagos táplálékként is tartalmazza mindazt, amire szükségünk van.
Láthatjuk, mennyiféleképpen lehet ez a gyümölcs hasznos a számunkra. Én mégis azt mondom, legfőképp azért fogyasztok sokat belőle, mert finom, mert laktat, és alacsony a kalóriaértéke.



2 comments:

Anonymous said...

Én kifejezetten éhes leszek egy-egy alma elfogyasztása után, irigyellek, hogy téged laktat. Nem tudom ez mitől függ, de sajnos én ki tudnám enni a hűtőt az alma után. :(
(még mindig Anonymous vagyok, nincs időm regelni, olvasom a blogod. :))

Alan said...

:) - Javaslom, egyél meg fél kilónyit egyszerre...egy darab engem sem laktatna. A fél kiló mondjuk négy darab, nagyságtól függ. Kalóriaértéke viszont ennek a mennyiségnek még mindig fele egy szelet snickers-nek...