Friday 12 August 2011

Sült csirkemell, rendhagyó körettel



Egyhangúvá válhat a csirkemell. Sőt azzá is válik, kiváltképp ha valaki up start nem rajong érte. Ezért aztán időről időre agyalunk azon, hogyan lehet megvariálni, milyen körettel lehet feltálalni, hogy kicsit formabontóbb, más ízvilágot nyerjünk. Ha már a krumpli, a rizs tiltólistás. Zöldséget lehet pároltan, melegen mellérakni, vagy összevágva, hidegen, saláta jelleggel. Én ezúttal kipróbáltam a következőt:



Sárgarépát, turnip-et (magyarul kerékrépa, tarlórépa, vagy karalábé), és leveles zellert kockáztam össze.





Friss petrezselyemmel és sóval pároltam puhára párolóedényben. Nagyon puhára. Olyan puhára, hogy alkalmas legyen krumplinyomón keresztül való átpréselésre. Miután átpasszíroztam, friss paradicsommal, uborkaszeletekkel, és lollo rosso salátával tálaltam. A csirkemellet a szokásos módon, hozzáadott zsiradék nélkül sütöttem meg, frissen őrölt sóval és borssal fűszerezve.



Az elkészült püré érdekesen más, mondjuk mint egy krumplipüré Nem olyan "vastag", érezni, hogy nincs benne keményítő, vizesebb és édesebb, valamint az állaga is sokkal lazább, mint a krumplipüréé. Nekem speciel a kedvencem biztosan nem lesz, viszont egyedülálló, hogy a tányéron lévő hatalmas adag mindössze 100 kalória körül mozgott. Tehát nagyon diétás, és üditőleg hathat a másféle ízvilág miatt.









1 comment:

Anonymous said...

en nagy rajongoja vagyok a mediterran kajaknak es nem messze van is egy libanoni etterem..na ott olyan chicken shwarma plate-et csinalnak legszivesebben a tanyert is kinyalnam utana! kovetkezo van rajta: valamibe pacolt csirkemell aztan felhuzgaljak egy hosszu nyarsra, mint a gyrost (az is kedvencem) es megsutik es lenyesegetik. melle en friss salatat kerek keves sovany feta sajtos-joghurtos -fokhagymas ontettel es hummuszt. itthon is megcsinaltam ezt joval kevsebb olajjal a csirket bepacoltam es befujtam oliva olajjal es a sutoben megsult (broiled) szepen. ugyanigy kedvelem az indiai izeket is es naluk szinte az egyetlen hus amit hasznalnak a csirke meg nemi barany hus