Saturday 26 November 2016

Hitelesen, önkontrollal

A hitelességről akartam írni. Hogy mennyire fontos, és miért az. Hogy valaki mitől az, ha az. Ilyesmiről. Megírtam a posztot, aztán átolvastam többször is, mert úgy éreztem nem az igazi. Feleségemet is ráküldtem, és utána rájöttem-tünk, hogy miért nem jó. Sok volt benne az indulat. Én igyekszem tárgyilagosan megközelíteni a dolgokat, és nyugodt, felépített logikával gondolkodni róluk. Viszont ez nem mindig jön össze. Nyilván nem vagyok robot, vannak indulataim, érzelmeim, és bele tudom lovallni magam valamibe, ha úgy alakul. A hitelességről annyit, hogy kevesekről gondolom, hogy azok, és általában nem könnyű velük találkozni.

Viszont ha már itt tartok, leírom, milyen fontos mozzanat is az ember életében, amikor önkontrollt gyakorol. Az iskolában annak idején mind megtanultuk, hogy a vezérlés és a szabályzás között a visszacsatolás a különbség. A nélkül a folyamat csak buta robot. A visszacsatolástól lesz olyan, ami képes ellátni egy bonyolultabb, intelligensebb feladatot, amilyen pl. az életmódváltás.

Az önkontrollról nagyon fontos, hogy ne csak úgy csináljunk, mintha gyakorolnánk, hanem gondoljuk komolyan...tényleg. Csak úgy lehet előre haladni, ha az ember alaposan megvizsgálja saját magát. Annyira fájóan sokszor van, hogy egy ember egy másikat "roastol" valami olyan miatt, ami pontosan őrá is ugyanúgy vonatkozik.

Ha az önkontrollnak híja van, akkor messze elmehet az a hajó, és egy idő után észre sem vesszük, hogy adott esetben már milyen egyértelmű válik kifelé is annak a hiánya. Na ezt most jól megfogalmaztam...szóval arra gondoltam, hogy biztos mindenki ismeri azt a fajta kínos szitut, amikor valaki tök egyérteléműen hazudik, vagy elhallgat, vagy terel...és a társaságban mindenki tudja, mi történik, de senki sem szól semmit....erre gondolok, hogy egyértelmű az önkontroll hiánya. A társaságban azért nem szól senki, mert nyilván értelmetlen volna egy konfliktus, nem vezetne sehova, rosszabb lenne tőle minden, és ezt érzik az emberek. De az életmódváltás, az étkezési-mozgási szokások területén ez a fajta önkontrollhiány nagy veszélyeket rejt.

No comments: