Wednesday, 12 October 2011

A kenyerem java

Most hogy a súlyom megtartása a cél, visszatérhetett az étrendembe a kenyér. Miután a napi étrendemet továbbra sem bízom a véletlenre, ezért fontos volt, hogy olyan kenyértípust keressek, ami nem túl energiadús, viszont eléggé telít. Nyilván teljes kiőrlésű a jó, hiszen az jobban megdolgoztatja a szervezetet, tovább tart míg feldolgozódik, ezáltal több energiát éget is el a szervezet, és továbbtart a jóllakottságérzés.

Szerencsére kenyérpiacilag igen széles a spektrum, én első körben a különböző farm-style típusokat teszteltem le, na meg persze az általam sokszor vásárolt, kifejezetten diétásoknak szóló márka által gyártott kenyereket.

Végül a tradicionális ír barna sodabread mellett döntöttem. Ez tipikusan élesztő nélkül készült, szóda-bikarbonátos kenyér, a barna itt a teljes kiőrlésre utal. Sűrű, tömör, laktató. Több típusát kapni, van amelyik büdös, van amelyik könnyebb, nehezebb, stb. A 100 grammonkénti kalóriaértéke 204, egy szelet 80 kalória körül van.

Ez azt jelenti, hogy gazdagon megküldve light sajtkrémmel, rárakva két szelet sovány sonkát, csemege uborkát, főtt tojást, kinek mit kíván az ízlésvilága, tökéletes reggeli vagy uzsonna vagy tízórai lehet. Én csirkesonkával, csemege uborkával, light sajtkrémmel számoltam ki magamnak, úgy 130 kalória, per szendvics. Illetve 16 gramm ch.

Teljes mértékben alkalmas az étrendbe illesztésre tehát, igaz, kettesével lefagyasztom a kenyereket, mert elég hamar lejár a szavatossága. Tény, hogy oda kell figyelni, mert ha bekúszik a kenyér a napi étrendbe, akkor a gyümölcs-zöldség vonal vastagodásával kritikus szintre emelkedhet a szénhidrátszint. Ezt én 170 grammban maximáltam, amiből elméletileg 90 grammnál nem lehet több a cukor.

Szóval a balanszra oda kell figyelni, bár tény, hogy ez a típusú kenyér fehérjében és rostban is elég jó.


No comments:

Post a Comment