Friday 4 May 2012

Vegyes vágott


Blog:


Azt olvastam, egy amerikai bloggert börtönbüntetéssel fenyegettek meg, aki cukorbetegeknek javasol paleolit étrendeket. Felszólították, hogy fejezze be a tevékenységét, olyan indokkal, hogy nincs szakképesítése az adott témában. Tény, hogy nem nyithatok cukrászdát, ha nem vagyok cukrász én magam, vagy legalább nem alkalmazok egy cukrászt. Ez világos. Másrészről viszont az internet szabadsága mindenkinek jár, és teljesen jogszerűnek tűnik számomra az, ha valaki a saját tapasztalatai alapján tanácsokat osztogat. Ha szóba elegyedek egy emberrel az utcán, akkor sem határozhatja meg a törvény, hogy adhatok-e javaslatokat vagy nem.

Mindenesetre én a magam részéről igyekszem minden alkalommal tisztázni, hogy amiről én "beszélek" itt a blogon, az a saját tapasztalataimból kiinduló módszer. De mivel a világon semmi új vagy extra nincs benne, ezért nem hiszem, hogy ebben a témakörben elgondolkodnivalóm lenne.

Irwin örvény update:

Megkaptam a gyártól a választ: a legközelebbi bolt, ahol kapható a kenyér, az a newry-i Sainsbury-ben van Ja, és szigorúan ragaszkodnak a tényhez, hogy nem húzták ki a listájukról :) Továbbá nem mulasztják el hozzátenni, hogy nem folyamatosan rendelnek, szóval nem mindig kapható náluk sem...Ami számomra érthetetlen: A környezetemben bármelyik nagy üzletbe betérek, van Irwin-féle termék. tehát ha szállítanak ide, és az a kenyér forgalomban van, akkor miért nem küldenek....???

Felvettem a kapcsolatot egy privát bevizsgáló laborral, és ajánlatot kértem tőlük a fagyasztómban lévő Irwin 7 magos fehér cipó tápértéktartalmának az elemzésére....

Futás:

Harmadik hete futok minden reggel, általában 2500 métert. Eleinte fél óra volt, most olyan 18-20 perc ez az idő. Nem könnyű reggel hatkor szárba szökkenni, és 10 percen belül a hideg parkban pattogni....de az a fél óra az életemből mégis számít, mégpedig nem kicsit. Valahogy jobb hangulatban telik el a napom. Kicsit olyan, mint amikor a kandallóba tüzet rakok. Máshogy ég a fa/szén/turf, ha előtte kipucolom a kandallót. Kiszedem a hamut az aljából, kisöpröm a sarkokból az odaesett/égett mellékterméket. 

Étrend:

Alakul. Úgy tűnik, ha az irányelvek adottak, nem is olyan nehéz tartani a korlátokat. Pláne ha globálisan nézzük, és mondjuk egy heti átlagát nézzük az értékeknek. Bármennyire is hihetetlenül hangzik, kifejezetten nehéz elhajlani mondjuk a túl sok ch irányába, ha nemet mondunk az édességre és a tésztára. Gyümölcsből nehéz annyit megenni, hogy boruljon az egyensúly. Szándékosan hozom vissza az étrendembe a mostanában elhagyott dolgokat. A tojást, a csirkét...a sajtot. Ezzel párhuzamban egyre kevesebb trutymót fogyasztok, és valami furcsaság miatt megkedveltem a lilahagymát. Azelőtt kifejezetten nem szerettem a hagymákat. Egyiket sem. Kenyeret, amióta az Irwin-féle fiaskó van, nem nagyon fogyasztok. Össze vagyok zavarva, mint Gyulabea a műtét után...nem tudom, most át lettem verve, vagy nem. Ha igen, akkor úgy sikerült fogyni, hogy kifejezetten sok ch-t pakoltam magamba...ha nem, akkor helyesek a rögzített adataim. Úgy tűnik, ezt nem is lesz olyan egyszerű megválaszolni. Lehet, hogy megkérem a sógornőmet, akik Angliában élnek, és szoktak a Sainsbury-ben vásárolni, hogy nézzen körül. De a tervek szerint a nyáron mi is megfordulunk a ködös Albionban, és én magam is utána fogok nézni, mi újság Irwinék háza táján. Amúgy a címben szereplő, a post tartalmára utaló ételt nagyon szeretem, itt nálunk max a magyar boltban kapni, már amikor épp nyitva van :)

6 comments:

Lazac said...

Hozzak? :):):):)

Anonymous said...

szia :)
azt szeretném kérdezni, hogy hol olvastál arről, hogy egy amerikai bloggert megbüntettek, mert paleolit étrendeket javasolt cukorbetegnek.
érdekelne az ügy.
előre is köszönöm.

Alan said...

Vizicsibe: :D:D

Anonymus: Már nem tudom pontosan, de holnap megpróbálom megkeresni újból.

Alan said...

Anonymus, itt van a cikk linkje: http://www.origo.hu/tafelspicc/hirek/20120427-dietas-tanacsokert-ulhet-a-blogger.html

Anonymous said...

Megneztem az oldalt. Nehez dolga lesz a vadnak, mert itt komolyan veszik az alkotmanyos jogokat, miszerint szolas szabadsag van. Mivel nem adta ki magat egeszsegugyisnek ezert nem kovetett el buncselekmenyt. En annyiban latok gondot a menujevel, hogy a sok hus es zsir a koleszterint nagyon megtolja. Persze ebben is lehetnek egyeni elteresek, lehet neki nem, vagy meg nem. Masik gond ezzel es ez szinten egyeni dolog, hogy a zsir az inzulintermelest es feldolgozast nagyban befolyasolja, ugyhogy a sok zsirtol is lehet valaki cukorbeteg. Az teny, hogy ha a szenhidratot valami megvonja akkor fogyni fog, de ezzel folyamatos ketozisba es sav-bazis egyenusly eltolodasba hajszolja magat. Nem tudom meddig tarthato ez a dieta egeszsegkarosodas nelkul. Hasonlo az Atkinshoz de azert abban tobb zoldseg van.

Alan said...

Én egyértelműen abban hiszek, hogy valakinek a sikere, módszere, étrendje legfőképpen annyiban járulhat hozzá az ember optimális diétájának a kialakításához, hogy segít annak a kifejlesztésében. Szóval mindenki egyedi, ahogy az ujjlenyomata, úgy az anyagcseréje is. Nincs olyan étrend, ami egyformán jó lenne mindenki számára. Az a jó, ha az ember egyáltalán nekiáll annak, hogy kiismerje és kialakítsa a sajátját.