Wednesday 28 April 2021

Ezer

 
Valamikor hónap közepén találtam ki, hogy de jó lenne menni 1000 km-t áprilisban, biciklivel. Dacára annak, hogy Húsvét is volt, meg derékfájás is, meg ultra sok esős nap, mára, 28-ára sikerült is. 1014 km van mögöttem ebben a hónapban.

A mai menet rádaásul egy merőben új útvonal volt, át a hegyen, féltem tőle, menni fog-e....iszonyat emelkedők, és eszelős lejtők....cserébe lélegzet-elállítóan szép táj. Sajnos 2 fokos volt a reggel, így melegen kellett öltöznöm, kesztyű, baklava balaklava, 4 réteg felső ruházat, hosszú nadrág és duplazokni. persze amikor levegőért kapkodva izzadok a nyeregben, ezek azért nem tűnnek olyan fontosnak :D:D:D. 






Ráadásul próbálom használni a technikát is....azaz a laptopomon megtervezem az utat, ráküldöm a telefonomra, és akkor a google gps-e navigál a fülembe...tönkrement a blue-tooth-os füles, úgyhogy zsinórossal kell menni, ezért szét is vágtam a mobiltartóm alját, hogy be tudjam dugni a dugót.  Persze a google szokásosan nem egyszerű....de végülis használható. Amikor negyedszerre kellett satufékeznem, és visszafordulnom összeszedni a kirázkódott kulacsaimat a bringáról, akkor inkább kiszedtem őket a tartókból, és a hátizsákomba száműztem őket.

Majd ha szép idő lesz, újra megyek erre, szerintem akkor nagyobb élmény azért. Meg kéne vennem normálisabb mobiltartót is, ez nagyon gagyi, csak tok nélkül fér bele a telefonom, és ha akarok fotózni, elég bonyolult megállni, megállítani a podcast-ot vagy a zenét, kihúzni a fülest, kicsatolni a tépőzárat, és kiszedni a telefont, de óvatosan, mert csúszik mint az angolna....apropó zene, rákaptam a podcastra, vagy a Bochkorék reggeli műsorát hallgatom meg, vagy az Abaházy Csaba presszó-s beszélgetéseit. Kellemesen leköti az ember figyelmét, és legalább képben vagyok kicsit a magyar aktualitásokkal :)

Közben sajnos a fogyás nem akar tovább mozdulni. 13,8 kg-t fogytam a januári súlyomhoz képest, de ez eléggé stagnál már hetek óta, pedig napi több órát tekerek, és mellette kontrollált kalóriabevitelem van. Igaz, nem ezer kalória, inkább 2000-2500 körül. Megtapasztaltam, milyen, amikor leesik az ember cukra a terhelésre, szóval nem merek energia nélkül kimenni az utakra, de inkább élek így, minthogy ne mozogjak semmit, és 1000-1500 kalórián éljek.

Szokás mondani, hogy nem olyan bonyolult a fogyás, csak egyél kevesebbet, és mozogj többet. Szimpla matek. Pedig biztos hogy nemcsak ennyi. Van akinél működik ez így, és nyilván az úgy gondolja, hogy aki másmilyen, az nyakló nélkül zabálja a cukrot, azért nem tud lefogyni. De ugye ott van a kor, a genetika, a mikrobiom, a hormonok...ezt már kifejtettem párszor.

Végülis mindegy, remélem az időjárás megengedi, hogy sokat menjek idén...ja, és persze a bringa is bírni fogja....párszor leugrált a lánc a lánckerékről....utána kellett olvasnom, mi lehet az....végül kizártam minden mást, maradt, hogy biztos a lánc kopott el (tavaly cseréltem)....azt olvastam egy oldalon, hogy újonnan minden láncnál 12 szem hossza pontosan 1 láb, azaz 30 cm és fél milliméter. Ha 2 mm-nél többel hosszabb, akkor cserélni kell, de ha három milliméternél is nagyobb a differencia, akkor a kazettát is cserélni kell a hátsó keréken. No, lemértem, ami rohadtul nem volt egyszerű, mert a szemem már nem annyira jó...persze van szemüveg, de akkor is...mindegy, megmértem, szerintem ha nagyobb is, maximum 1-5 TIZED milliméterrel, szóval a lánc marad. Mák, mert ez is vagy 30-40€...ugyebár az eredeti nyolcsebességes rendszert 10 sebességesre cseréltem, így láncból is keskenyebb kell. 

Nem tudom, hogy lesznek a korlátozások a jövőben, de jó lenne Marcival legurulni egy szuszra a tengerpartig.....már megbeszéltük, hogy ketten mennénk, Verus, Beni, Jancsi jönnének utánunk kocsival úgy, hogy lent a parton találkozzunk...kicsivel több csak, mint 100km...de szerintem jó buli lenne. Sajnos csak két komolyabb biciklink van, így egyszerre csak ketten tudunk indulni....van még két másik, de azok mountain bike-ok. Jók azok is, de hosszú távra halál lenne bárkinek azokkal a traktorgumikkal :):)

Hát, ha így lesz, mindenképpen ledokumentáljuk, akárhogy is zajlik majd le :)

8 comments:

Lazac said...

Először is, gratulálok a kitűzött cél eléréséhez. Másodszor pedig várom a tengerparti bicajozós képeket. :) A fogyás kérdéshez nem tudok mit írni, én sem értem a saját testem, de én nem is viszek be ennyi mozgást, viszont öregszem vadul, ez tény.:)

Alan said...

Köszönöm! :):)

Ridita said...

Hát a legutóbbi posztod után kicsit meglepődtem, hogy még nagyobb intenzitással folytatod a biciklizést. De hát mit lehet tenni, ez már tényleg szerelem...

Tomi said...

Én is mennék bicózni de a súlyom miatt csak egy kínszenvedés. Kényelmetlen az ülés nagy súly tevődik a csuklómra is, nem kényelmes. :(

Alan said...

Tomi, nem tudom hány kiló vagy, de általában az embereket nem tartja vissza a saját tömegük :) vannak kényelmesebb nyergek, erősebb konstrukciójú bringák....a nyeregpozícióval meg lehet befolyásolni a csukló terhelését. Szóval én biztatnálak, mert jó móka...de tök igazad van, nem kényelmes egyáltalán.

Alan said...

Nézd Ridita, ez egy összetett dolog. Kényelmetlen? Igen. Fárasztó? Igen. Túrázni is sokat szoktunk, és bizony ott is a legtöbb helyre vinnem kell a váltás-pólót, mert a hátizsák alatt csuromvizesre izzadom azt, ami rajtam van. Feleségem "szeret" jógázni....de egy-egy session után van, hogy mindene fáj....és azért tettem idézőjelbe, hogy szeret, mert nem fájdalmat szereti benne, ahogy a túrázásban sem az erőlködést meg az izzadást szeretjük, és ahogy én a bringázásban sem az elmacskásodott alfelem, a beállt nyakam, meg a sajgó csuklómat. Hanem ami örömet okoz, az a sikerélmény, a tudat, hogy jót teszek a testemmel, az érzés, hogy képes vagyok rá, vagy mondjuk a túránál a látvány, a természet közelsége. Nekem például ez is motiváló erő, mert ha valaki testileg, fizikailag képtelen mondjuk egy hegyet megmászni, az sosem fogja érzékelni azt a csodát, amikor lenézel a völgybe, és a szemed elé tárul a látvány. Én szeretném sokáig élvezni az életet, és sokáig képes lenni hegyet mászni/ biciklizni / túrázni, stb. Még akkor is, ha kényelmetlen, ha áldozattal, nehézséggel, fáradtsággal, fájdalommal, izzadtsággal jár az oda vezető út :)

Tomi said...

most 165-nél járok leadtam 4,5 kilót. Vhol 115-nél hagytam abba. Most egy projektet csinálok 1500 lépés 15 000 kcal. Illetve fordítva :)

Alan said...

A 4,5 mínuszhoz gratula, és sok sikert a projekthez! Célok nélkül nehéz.