Friday 26 March 2021

Két hét után

 Második hete tart a fogyókúrám. Ezer kalória alatt a napi bevitelem, mellette edz....enék, ha lenne erőm, de elképesztő, mennyire megérzem, hogy kevés az enerdzsi....20 km körül tudok csak bringázni, mert érzem, hogy kezdek szédülni, émelyegni....súlyzós edzés szóba se jött. Úgyhogy asszem emelek a kalórián, hogy több erőm legyen a fizikai aktivitáshoz. Amúgy 4,5 kg ment le ez alatt a két hét alatt, ami pusztán a számokat nézve végül is nem rossz, bár produkáltam már ennél gyorsabb fogyást is.

Kenyérfélét egyáltalán nem ettem ezalatt a két hét alatt...általában úgy alakult a napom, hogy délután 2-3ig nem ettem semmit, akkor egy kis almát vagy egy skyr joghurtot, vagy ha családi ebéd akkor natúr sült csirkemellet valami párolt karfiolos-répás-brokkolis cuccal. Vagy a nagy kedvencemet, a tökfőzeléket, amit az itt kapható courgette-ből szoktunk csinálni....mi is az, asszem cukkini magyarul. Tökéletes alapanyag a maga 17 kalória/100 grammjával. Jó kilónyit megpucolok, szétvágok, kibelezek, lereszelek, és minimális zsiradékon, jó sok kaporral megfőzök, természetesen megfűszerezve pirospaprikával, sóval. A végén belezuttyintok egy fél doboz light tejfölt (+102 kalória), és gyakorlatilag van egy bödönnyi isteni finom meleg kaja, ami messze 400 kalória alatt van. Többszöri étkezést ki tud adni.

Hátulütője, hogy a benne lévő só elfogyasztása elég komoly víz-visszatartást produkál nálam, így a tökfőzelékes napjaim után mindig tartok egy kevésbé sós napot...ezeken a napokon marad a nyers zöldség gyümölcs, esetleg egy okosan összedobott ceasar-saláta, meg a szokásos skyr joghurt, illetve quark...ezek ilyen túrószerű készítmények, cukor és zsiradék nélkül....szerencsére egyre többféle kapható a boltokban...persze nem olcsó, de ez nem újdonság..miféle világ az, ahol a sült krumpli elősütve, megpucolva-összevágva bezacskózva fele annyiba kerül kilója, mint a nyers krumplinak....

Amúgy asszem elég jól viselem a dolgot, napközben rengeteg folyadékot és sok kávét iszom (persze feketén, még jó) úgyhogy hajrá tovább előre....

4 comments:

Lazac said...

Ó a tökfőzelék nekem is nagy kedvencem, persze én habarással csinálom, ami neked nem lenne jó. De amúgy meg imádom, egy vájdlinggal meg tudok belőle enni, meg a rántott tökből is sic. :D

Alan said...

Eleinte szenvedtem attól, hogy itt nem lehet kapni rendes főzőtököt, de aztán rádöbbentünk, hogy a cukkini is jó :) Amúgy Verus nekem kuzuval szokta sűríteni, bár engem nem zavar az sem, ha hígabb :)

Bogdányi Marcsi said...

Mindig ráérzek, amikor be kell kukkantanom ide hozzád! Nálam november elején elindult egy folyamat (mínusz 8 kg), ami abból áll, hogy a glutént kiiktatom, mert rizsen, kölesen él a fél világ és ha az jó nekik, akkor hátha nekem is. De mindig elkél a motiváció! Szurkolok Neked!!!

Alan said...

Gratulálok és köszönöm!