Friday 19 March 2021

Ompa

 


Bevett szokásom, hogy egyedi nevekkel ruházom fel az általam bejáratott ételeket. Mivel enni kell, ezért ugyebár az nem opció, hogy kérem, én nem eszem, ígytehát kénytelen-kelletlen az ember nekiáll alkotni. Így született meg az én kis szótáramban a túrha, a subka, az aktuál kocka, és így tovább. Nos, ez a mostani az  omlett és a sárgarépa szavakból lett összerakva.

Az alapötlet az, hogy egy jól bejáratott kaját dobjunk fel valami olyannal, ami megnöveli a térfogatát, nem módosítja nagyon az ízeket, és minél kevesebb kalóriát hordoz. Normális esetben nekem egy két tojásból készült omlett meg se kottyan. Úgy is írhatom, hogy kevés, nem elég. Nem tudok vele jóllakni. Viszont ha 15-20 deka sárgarépát finom reszelőn lereszelek, és serpenyőben lepárolom pár perc alatt, frissen őrölt borssal, frissen tört sóval....majd ehhez keverem hozzá a két felvert tojást, akkor igen korrekt adag lesz belőle.

Miután a serpenyőben szétterítve elkezd átsülni, az egyik felére halmozom az 50 grammnyi light mozzarellát, és ráhajtom az egyik felét. Fedő alatt párolom tovább, majd spatulával megfordítom, és a másik oldalán is átsütöm. Az eredmény egy kifejezetten vastag, jóízű, laktató étel lesz, pár szem koktélparadicsommal együtt sem üti meg a 400 kalóriát. 

A blogger képfelrakás kritikán aluli....borzalom...a képfeltöltés és a pozicionálás rettenetesen működik :-(




3 comments:

Agyrágóbogár said...

:D jó nevek! Szerintem írd le a többi receptedet is.

Alan said...

Köszi, tény, hogy rég írtam már kajás postokat, de régebben kifejezetten sok receptet dobtam ide fel :)

Lazac said...

Jól hangzik nagyon.