Thursday 18 March 2021

"Back on track"

 


Azaz vissza az ösvényre, vagy valami ilyesmi. Hatodik napja csinálom újra a fogyókúrát, ezalatt 2,9 kg ment le. Nincs egy szavam sem, bárcsak ilyen tempóban menne végig amíg el nem érem a célom. Haha. Szerintem sokan boldogak lennénk havi 15 kg mínusszal :)....

Viszatértem a saját módszeremhez, bár annyi mindenbe belekóstoltam, és az egyik működött, a másik nem annyira...ezerszer is elbizonytalanodtam, mert próbáltam követni a legfrissebb trendeket, infókat....de sajnos nem vagyok (még mindig) sem mikrobiológus, sem próféta, így férfiasan bevallom, hogy halvány lila dunsztom sincs az emberben zajló anyagcsere folyamatokról. Pont. De mivel az elmúlt 12 évben szinte mindent dokumentáltam, így van némi támpontom, hogy visszanézve levonjam a következtetéseimet.

Igaz, egy jó évnyi anyag elveszett, amikor feltörték Pesten a kocsinkat, és ellopták a laptopom :-/....sűrűbben kellett volna mentéseket csinálnom...De a többség adat megvan, és nagyjából látom is hogy merre akarok menni.

Nem könnyű...hát persze hogy nem az...térnek vissza a régi emlékek...talán könnyebb lenne, ha az ember körül nem ennének annyian és olyan finomakat :D:D....de semmiért nem adnám a családom közelségét, szóval ezen túl kell emelkedni és kész. Ambivalens dolog, mert egyfelől nehéz nemet mondani...másfelől meg valahol könnyű, hiszen egy ilyen projektben pontosan lehet tudni, hogy merre van az előre. 

Az elmúlt 10 évben folyamatosan a választ kerestem, a módszert akartam kidolgozni, hogy hogyan lehet kialakítani olyan életstílust, hogy az ember megtartsa az elért eredményeket miközben nem koplal...szerintem kimondhatom, vagy leírhatom, hogy nem sikerült. Lehet akármennyi edzés, kardió, gyúrás....de ha nincs kontroll, a kilók szépen jönnek vissza, nálam legalábbis így van. Tehát a fenntartható súlytartás hosszú távon, kiegyensúlyozott és egészséges életmóddal, de nem éhezve... - ez még várat magára. Viszont ha az ember fogyni akar, akkor egyszerű a képlet, nem kell sokat agyalni...csak az evést kell visszaszorítani minél lejjebb és kész. Szóval ez most legalább nem bonyolult.

Én nem foglalkozom az olyan nézetekkel, hogy jaj, ne az izmomból menjen le, meg jaj, túl keveet eszek, lelassul az anyagcserém, "vész-üzemmód"....igen, ezeket mind ismerem jól. Nem mondom, hogy nincs bennük igazság, de ezek mind kerékkötői a fogyásnak. Sok embert ismerek, aki ezeknek az irányelveknek a betartásával kövér már nagyon rég óta. Szóval momentán nem érdekel, hogyha az izmomból is fogyni fogok (nyilván így lesz), és különösebben nem izgat az sem, ha túl keveset eszek. Figyelek a folyadékbevitelre....eszem a vitaminjaimat (már ami van, mert az egy dolog, hogy a C-, D-, B- , és  a multivitaminok ára az egekbe szökött, de konkrétan glükozamin vagy nincs, vagy 25X-ös áron van, mint amennyiért venni szoktam...dögöljön meg a covix), és igyekszem minél kevesebb kalóriával beérni.

A napi minimum eddig 650 volt, a max 1021....Főleg zöldség, gyümölcs, csirkemell, túrófélék....gin és slimline tonik ( persze módjával....3cl gin az csak 80 kalória, nullás tonikkal felhúzva, kis citromkarikával, kis kardamommal, szecsuáni borssal tökéletes.... :))közben azért kardiózgatok, de csak finoman. 40 perc a szobabringán, ha jó idő van pár kör a "rendes" bringán....súlyzós edzést nem csináltam....de azért majd valami szinten-tartót biztos csinálok majd....

Szóval nagyjából így megy a dolog.....majd időnként jövök és írom, mi van :)

2 comments:

Lazac said...

Kemény vagy, tudom, ha elhatároztad, akkor végig is fogsz menni az úton.

Alan said...

köszi! igyekszem :)