Friday 18 May 2012

Freedom - vagy mégsem

Őrület, hogy így két év után is mennyi energiámat veszi el/emészti fel, hogy megtanuljak enni. Az elmúlt jópár napom erről szólt. jelesül, hogy abbahagytam a számolgatást, a dokumentálást. Lefektettem néhány alapszabályt, úgymint továbbra sincs fehér kenyér, cukor-liszt, cukros üdítő, chips, keksz, stb....tehát egészségesen táplálkozom, és mellette rendszeresen lefutom a napi 2,5 km-t hajnalban a parkban, továbbá hasazok, és gyúrok felkarra.

Ment is szépen minden, mint a karikacsapás. Élveztem, hogy évek óta végre nem kell minden kis bigyót lemérnem, kiszámolnom. Nem kell az arányokat figyelembe venni. Számítottam rá, hogy eleinte nyilván hízni fogok, de amikor a nyolcadik napon este ráálltam a mérlegre, az állam leesett: 84,1-et mutatott. A legutóbbi mért adathoz képest durván 6 kilóval többet. Berántott a pánikrelé, azon nyomban. Bár hozzá kell tennem, nem éreztem magam úgy, mint aki szar formában van. Igazság szerint kirobbanó formában éreztem magam. Erősnek, fittnek, egészségesnek. És álltam a mérlegen, és csak néztem, mint hal a szatyorban....hogy mi van....??? Nyolc nap alatt hat kiló? Basszus más ha éjjel-nappal tömi magát, akkor sem bír ennyi súlyt felszedni. Hát ennyire selejtes lennék....?

Na a pánik reakció elindult, és elkezdtem a következő napokban 1100-1200 kalóriákat enni, és szigorúan csak zöldség (nem számítva a krumplit, a kukoricát a zöldborsót), gyümölcs( nem számítva a banánt, a szőlőt, a körtét), natúr csmell/cod fillet, illetve a joghurtok közül is a legdurvábban light verziójúak (50 cal/100 g-nál könnyebbek). Na és persze minden morzsát újra elkezdtem dokumentálni. És napi mérés, naná....Néhány nap után a következőket figyeltem meg:


  • egy éjjel pusztán alvással kettő kilót fogytam
  • Képes vagyok két nap alatt három és fél kilót lefogyni úgy, hogy egyáltalán nem esik nehezemre
  • A gyümölcs és a zöldség rohadt unalmas tud lenni egy idő után.
Eltelt néhány nap, a súlyom visszaállt 80-ra, valamelyest megnyugodtam, és a kognitív énem megint a felszínre tört. Hamarosan ihletet kaptam, és megmértem a haskörfogatomat. És ekkor realizáltam, hogy a tavalyi mért ugyanennyi súlyomhoz tartozó 94cm-es haskörfogatom mostanra 87-re csökkent. Továbbá amikor 76 kilós voltam, a haskörfogatom 90 cm körül volt. Tehát effektíve azóta a súlyom ugyan nőtt, de mivel a hasam csökkent, ezért tulajdonképpen alakformálás történt. Azaz a testem alakul....átalakul....formálódik a módosított életmód mellett, és azt hiszem nincs okom a kétségbeesésre.

Azért óvatosan élem tovább az életem, mert mint most is kiderült, hiába ástam magam nagyon mélyre a témában, hiába érzem magam qrva okosnak, és nagyon rutinosnak, és iszapszemű rájának....akkor is messze vagyok én még attól, hogy átlássam a saját testem működését. 

15 comments:

Anonymous said...

Mennyire ettél fűszeresen? Málnapuding blogjában olvastam, hogy egy fűszeres kaja (mondjuk egy kínai) képes akár két kiló vizet megkötni... :-O Egyébként kalaplengetés az önfegyelmed előtt, időben elkaptad a saját grabancodat. :-) M.

Alan said...

Simán lehet, hogy ez is közrejátszott, elég sok sót használok, ami képes a vizet megkötni...

Alan said...

M,a köszönöm lemaradt...köszi az elismerést :)

Anonymous said...

Allitolag az emberi test minden sejtje kicserelodik het ev alatt. Lehet ga azt tuleli az ember elhizas nelkul akkor meg tud maradni sovanynak. Masik, hogy ilyen aktiv sportos eletmod mellett amit te elsz elkerulhetetlen lesz az izomtomeg noevekedese ami nem elhizas hiaba mutat tobbet a merleg. a megnovekedett izmok tobb vizet tartanak meg termeszetes modon is, mint a zsirszovetek.

Alan said...

OK, akkor 6-7 év múlva mérleget vonunk :):) A vízvisszatartás valószínűleg ebben az egész folyamatban nagy szerepet kap....

Anonymous said...

Én is gratulálok, fantasztikus vagy! :) Mi volt egyébként az, amikből többet ettél, hogy felszaladt az a +6? Mert elvileg, de még inkább gyakorlatilag szinte tudományosan táplálkozol. Te melyik ételre vagy ételféleségre gyanakszol? Vagy pedig ún. nem hízlaló ételekből sem lehet büntetlenül bármilyen mennyiséget megenni?
E.

Alan said...

Kedves E,
köszönöm. :) Úgy vélem, ez a történet soktényezős volt. Miből ettem többet..? Elsősorban kenyérből, azt hiszem. De egyre inkább azt látom, hogy létezik valamiféle összetett életmód, amiben megfelelő szerepet kell kapnia a mozgásnak ÉS az étkezések minőségi, ill. mennyiségi jellemzőinek. Kérdés az van bőven, a válaszok még odébb vannak :)

Anonymous said...

És az nem lehet esetleg, hogy a tested akart beállni egy "szerinte" ideális súlyra? Úgy értem nem tudom milyen magas vagy, de a 84,1 jónak tünik. Szóval nem lehet, hogy vékonyabb vagy, mint milyennek kellene lenned?
Megint E. voltam. :)

Anonymous said...

Bocsánat, már látom, hogy 185 cm magas vagy. :)

Alan said...

De, simán lehet. Ezért írtam, hogy tényleg annyi minden összetevő van, hogy baromi nehéz okosnak lenni :)

Anonymous said...

A kenyér pl. nagyon trükkös. Valamelyik héten vettem ún. Slimm kenyeret, fehér. 1 szelet, 42 kcal (olyan toast-féle). Azon a héten alig fogytam, pedig ugyanannyit ettem belőle (kalóriára), mint amúgy a saját rozskenyeremből szoktam. Úgyhogy lehet, az sem mindegy, hogy fehér, vagy teljes kiőrlésű lisztből sütött az a kenyér... :-) M.

Alan said...

Ismerem a slimm kenyeret. A legtöbb "extra" kenyér csak marketingben tér el lényegesen a hagyományostól. Igazán nagy különbségek nincsenek, ahogy -sajnos- csodák sem. A kenyér mindenképpen bőséges ch forrás, aminek effektíve magas a kalóriatartalma. Lehet belőle olyat enni, ami tele van hasznos összetevővel, és lehet olyat, ami nem, de hizlalni mindegyik hizlal sajnos, én így látom....

Anonymous said...

Egyet értek, sajnos. :-S (M. voltam)

Anonymous said...

Zalán, nagyon szemtelen kérés lenne egy 1200 kalóriás étrendminta? Szerintem mást is érdekelne milyen ételeket hoztál össze benne.
E.

Alan said...

Ami nekem van kidolgozott étrend, az nem 1200 kalóriás, inkább 1500. Ezt bárkinek örömmel elküldöm, aki kéri :)(már ha megadja az emailcímét persze...:)