Wednesday, 9 May 2012

tovább

Az van, hogy én ezt a blogot úgy írom, hogy elkap az ihlet, eszembe jut valami, és akkor leülök, és leírom. Nem trevezem meg, nem építem fel a struktúráját, nem rakom össze okosan, nem építek bele elemeket, nem alkalmazok tudatosan ingerkifejezéseket....stb. Csak írom, ami bennem van. És nagyot nevettem, mikor véletlenül a szemem elé került az egyik tavaly decemberi bejegyzésem Azért mulattatott, mert lám-lám, már akkor a fejemben volt mindaz, amin az elmúlt napokban dolgoztam. Egy olyan étrend kialakítása a célom, amire a következők jellemzőek:


  • Egészséges ételeket tartalmaz, semmi junk food nincs benne
  • nincsenek mennyiségi korlátok
  • nincs mérés és dokumentálás
Hogy miért? Nos, azért, mert nem szeretnék életem végéig minden étkezésemet lemérni és dokumentálni. Két éve ezt teszem, és egy picikét kezd belőle elegem lenni. Ha pedig egyszer valamikor abba szándékozom hagyni, akkor ennek a pillanatnak el kell jönnie egyszer. Az az elképzelésem, hogy ha betartom ezeket a szabályokat az életem napjainak legalább 70 %-ban, a maradék 30%-nyi elhajlást kompenzálni fogja az életembe iktatott napi 2,5km reggeli futás, továbbá a megérzés és a józan ész mértéke.

Arról meg vagyok győződve, hogy egy fogyni vágyó embernek ez az étrend biztosan nem alkalmas. Ugyanakkor egy átlagos testalkatú ember számára, súlymegtartásnak ideális lehet. Az egészséges étrend nem ugyanaz, mint a fogyós étrend. Akinek fogynia kell, az -úgy gondolom- nem ehet se fehér, se barna., se fekete, se kék, se zöld stb. kenyeret. Minden olyan ételt, amiben liszt, /akármilyen liszt/, hozzáadott cukor, vagy zsiradék /akármilyen/ van, kerülnie kell. Az alacsony GI, a teljes kiőrlés, a magok jelenléte egy tésztában nem arról szól, hogy fogyni lehet tőle. Az élettani hatásuk jobb. Több olyan anyagot tartalmaznak, ami értékes a testünk számára, illetve ami jobban megdolgoztatja az anyagcserét. De nem fog fogyasztani senkit sem.

Ebben az új étrendben, amit tervezek, ugyanúgy tiltólistán lesz a fehér kenyerek, finomított cukrok mellett a krumpli, a kukorica, mindenféle zsiradék, a fehér rizs, a tészta, a tejcsokoládé, a normál ömlesztett sajtok, a zsmelemorzsa, a készített édességek, a kekszek, a fagylaltok, a mogyorókrém, a marcipán, a lekvár, a méz, a juharszirup, a vörös húsok, az olajos halak, a pizza, a hamburger, a chipsek, a nachos, a ropik, a sör, a frissensültek, a majonéz, a tejföl, a különféle öntetek.

Viszont szabad utat kapnak a teljes kiőrlésű/multigrain kenyérfélék, a barna rizs, a szokásos zöldségek,az édes gyümölcsök, a tej, a sajtok, a light sajtkrémek és -ömlesztett sajtok, a stevia, az olajos magvak, a mogyoróvaj, a 70%nál magasabb kakaótartalmú étcsoki, a "lighter than light" majonéz, a "weight watchers" tejföl, a mustár, a ketchup,  továbbá a joghurtok, a fromage-ok, a tojás, a sonka, a rántás nélküli levesek, a liszt nélkül sűrített főzelékek, és a bundázott halak, zsírmentesen, tepsiben sütve.

Ez a terv, a megvalósításról referálok majd mindenképpen.

1 comment:

  1. Majd írjál a tapasztalatokról is feltétlen, bár már most tudom, hogy jó lesz ez :)

    ReplyDelete