Thursday 5 October 2017

A trambulin, mint "gyógyászati segédeszköz"


Arról régebben is hallottam, hogy létezik olyan edzés, amiben a trambulinon kell ugrálni, de azt mindeddig nem tudtam, hogy van konkrét, kézzelfogható jótékony hatása a trambulinozásnak.


Állítólag a nyirokrendszer a vérhálózatnál is kiterjedtebb a testünkben, viszont amíg a szív pumpálja, keringeti benne a vért, a nyirokrendszerünknél sajnos simán fennáll annak a veszélye, hogy bepang a nyirokfolyadék, és nem tudja ellátni a feladatát, azaz nem tudja a tápanyagokat elszállíani a sejtekhez. Ez nem jó, és elősegíthet gyulladásos folyamatokat, és későbbi további káros következményei is lehetnek.

Ha viszont a szív nem pumpálja, akkor hogyan van mozgásban? Egyszerű: ahogyan mi magunk mozgunk, úgy van mozgásban a rendszer. És állítólag a trambulinon való ugrálás, ez a nagyon intenzív függőleges mozgása a testnek, ez pont előmozdítja ezt a folyamatot. Továbbá minden egyes holtponton a testünk pár másodpercre a súlytalanság állapotába kerül, ami azt eredményezi, hogy az ízületeink egy-egy röpke pillanatra totál terhelésmentesek lesznek....

Már napi 2-3 perc trambulinozás is elegendő, hogy jótékony hatást érjünk el vele. Hát naná, hogy a délelőtti edzésem után kimentem a kertbe. A nap is sütött, az idő is jó volt, hát ugráltam pár percet én is. Jól esett! :D:D:D

No comments: