Thursday 21 July 2011

Kávé

Azt hiszem, semmilyen káros szenvedélyem nincs, de ha van valami, akkor az a kávé....mármint ami szenvedély, de hogy káros-e? Vitatott. Finoman is szólva az. Ez a nagy INTERNET is olyan, mint a magyar jogrendszer. Mindenre van példa (jogszabály) és mindennek az ellenkezőjére is. Úgyhogy az ember végül maga marad ítéletet hozni.

Akkor szoktam rá a a kávéra, mikor kábé húsz éves voltam, és vadul csaptam a szelet V-nek, a feleségemnek. Mikor náluk voltam, és a leendő anyósom kávéval kínált, akkor legott elfogadtam, mert egyrészt nem akartam megbántani azzal, hogy visszautasítom (jójó, akkor még húsz sem voltam..na), másrészt örültem, mert ezt egyértelműen annak a jelének véltem, hogy a család megkedvelt. A kérdésre, hogy hogyan iszom a kávét, megintcsak van indok, hogy miért mondtam azt, hogy feketén. Egyfelől, mert ez volt a legegyszerűbb, másrészt mert ha habozok, azzal elárultam volna, hogy valójában sehogysem iszom, tekintve hogy életemben nem is ittam még kávét :) Furcsa az emberi észjárás, ha törekedni akar valamire :)

Namost aki át mond, mondjon bét is, igaz? Úgyhogy megkaptam a keserű, fekete, erős kávémat, és én mosolyogva meg is iszogattam. Majd onnantól kezdve , mint afféle bennfentes V-ék családjában, részesévé váltam a család felnőtt tagjainak rituális reggeli kávézásának. Úgy éreztem, akkor befogadtak. Nem tévedtem egyébként.

Szóval a lényeg, hogy a mai napig cukor, tej, édeske, és egyéb elterelő összetevők nélkül iszom a kávét, de ma már szenvedélyesen, törekedve az általam elérhető legmagasabb minőségre. Ez momentán kimerül az errefelé kapható Illy típusú őrleményben, de vadul kísérletezem a különböző fajtákkal. Sajnos az a szerkezet, amit diszkréten kinéztünk magunknak, az még mindig majdnem négyezer amerikai dollár, szóval egy darabig biztosan marad a jó öreg 15 báros technika:) A lényeg, hogy én bizony megiszom a napi 5-6 kávét, igaz legalább nem espresso-t, hanem amolyan spéci verziójú hosszabb mint a lungo, kevesebb mint az americano típusút.

Egyik kedvenc helyemen olvastam, hogy fogyni vágyóknak kifejezetten javasolt a kávé...úgy értem a hagyományos, őrölt kávéból készített ital....és több helyen fellelhető, ahol a kávé vízhajtó hatását boncolgatják, gondolom ez szintén a fogyás mellett szól. Sokan isszák a kávét szenvedélyesen cukorral tejjel, ami sajnos a fogyás szempontjából gyakorlatilag aknamunka.

No comments: