Friday, 27 January 2012

Kezdeti tapasztalatok

Másfél héttel ezelőtt álltam neki ennek a negatív kalóriás elmélet gyakorlati tesztelgetésének. Leíraom a tapasztalataimat.

Átlagosan 60%-át teszi ki az étrendemnek olyan étel, ami fent nevezett csoportba tartozik. Sárgarépa, alma, görög- és sárgadinnye, gomba, kelbimbó, narancs, mandarin, nagyjából ezek. Jobbára nyersen, esetleg zsírmentesen párolva. Igazság szerint eddig két említésre méltó dolgot tapasztaltam: az egyik, hogy bármennyire eltökélten túl akarnám lépni a kalórialimitet, nem nagyon sikerül: egyszerűen nem tudok annyit megenni ezekből a kajákból, amennyivel kiakasztanám a napi kalória-mérleget. Valószínűleg a térfogat-kalória arány miatt. Az ember telepakolja a gyomrát, és nem fér bele több. Igaz, azt sem tagadom, hogy néha az a fura érzésem támad, hogy bár tele vagyok, tényleg, de mégsem volt akkora élmény az evés....nem mintha annak kéne lenni, de azért ez is érdekes lehet.

A másik dolog, hogy kegyetlenül dolgozik a szervezetem. Nyilván az anyagcserének nem mindegy, hiszen pont arról szól ez az egész negatív kalóriás duma, hogy a szervezetnek több kalóriára van szüksége ezeknek az ételeknek a feldolgozásához, mint amennyit hordoznak magukban. Szóval a szervezet dolgozik, ami nem feltétlenül kellemes hatásokat eredményez. Gyakori(bb) mellékhelyiség-látogatás, és fokozottabb gáztermelés :-o

nem tudom, mennyi igazság van ebben az elméletben, de az biztos, hogy senki sem lesz elhízott kétszázkilós, ha zöldségeket meg gyümölcsöket eszik. Még akkor sem, ha sokat. Oké, vannak kivételek. Nyilván banán szőlő nem játszik, ahogy krumpli és kukorica sem :) Ez evidens.

3 comments:

  1. na elkezdtem írni, aztán elszállt....

    érdekes tapasztalatok, mondjuk ha belegondolok abba, hogy a sok rostanyag miatt van a gyakoribb menés, akkor ha az embernek erre nincs meg a lehetősége napközben, ne nagyon pakolja tele a gyomrát ilyesmivel. :):)

    ReplyDelete
  2. Ami engem illet en nem hiszek ezekben a negativ kalorias dolgokban. 10 deka brokkolira azt irjak 30 kaloria ami azt jelenti annyi kaloriat egetunk el,hogy megemesszuk a 10 deka brokkolit es kesz. nem azt irjak ra veletlenul se, hogy -30 kaloria 10 dekaban. az tok mindegy milyen lassan vagy gyorsan eg el. max a rost es bulk miatt tovabb telitettnek erzi magat az ember. en csak a sima bevetel kiadas egyenletben hiszek 30 be 30 ki = 0

    ReplyDelete
  3. Igen, egyre inkább hajlok én is afelé, hogy a tiszta matek a nyerő, nem kell túlbonyolítani...de...:):) az is biztos, hogy ugyanannyi kalóriát tartalmazó junk food vagy gyümölcs nem ugyanazt a reakciót eredményezi a testben...

    ReplyDelete