Monday 3 December 2018

Túlzás

Megint túlzásba estem. Sajnos ez a személyiségem része, küzdök ellene, de ha nem figyelek, nagyon végletes tudok lenni. Ott kezdődött a dolog, hogy tegnap már napközben is furán fáradt voltam, és nem múlt el a fejfájásom, amire pedig már egy csomó gyógyszert vettem be. Próbáltam aludni napközben, de nem lett jobb. Aztán estefelé konkrétan betegnek éreztem magam, a fejfájásom mellé jött egy erőteljes hasfájás, émelygés, hányinger.

MI más lehetne az ok, mint az aktuális diétám, hiszen sosem bírok megmaradni újabb tapasztalatok nélkül. Szerencsére viszont kurva okosak vagyunk rendelkezünk elég tapasztalattal és kellő ismeretanyaggal, depláne hogy Kari is itthon volt, aki ugyebár immunológusnak tanul, szóval eléggé képben van az anyagcsere kérdésekkel....szóval pikk-pakk kiderítettük, hogy egyszerűen annyi van, hogy túltoltam a ketót.

Aszondják, hogy a napi 50 grammnál kevesebb szénhidrátbevitel már általában elég ahhoz, hogy elinduljon a ketózis. Csakhogy én a múlt héten konkrétan napi 6,7 gramm CH-t vittem be átlagosan. Mert jól akartam teljesíteni. Csakhogy ez túl kevés, ilyenkor nagy mértékben el tud savasodni a vér, ami nagyon veszélyes. Amikor a szervezet nem tudja a zsírsavakat kellő mértékben lebontani, akkor ún.  keto-acidózis lép fel, és akár halálos is lehet, vagy vezethet kómához.

A téma óriási, és én nem vagyok szakember, de a fellelt tünetek stimmelnek, szóval változtatnom kell, mert nagyon nem éreztem jól magam tegnap. Mézes teával jobban lettem egyébként. Szóval megint újratervezem a dolgot. Sose halunk meg :D:D:D

2 comments:

Lazac said...

Tessék vigyázni magadra, mert belőled csak egy van! :):)

Alan said...

Igenis! :):)