Tuesday 14 April 2015

További variációk a fehérjevonalon



Ma két újabb túrós-tojásfehérjés ételt készítettem. Az alapötlet ugyanaz, mint az eddigieknél (csodák nincsenek), azonban ízvilágban kicsit más lett az eredmény. Először egy fahéjas sült túróhabot sikerült összehozni, a következő módon: negyed kiló túró, édesítő, 25 gramm kókuszliszt, fahéj bőségesen, vanília, és 7 tojásfehérje kemény habnak verve. Ezeket a hozzávalókat géppel összedolgoztam, egyértelműen a habot hagyva utoljára, és az egészet egy kis kerámiatálba helyeztem, majd fahéjjal megszórtam.

Az eredmény egy 358 kalóriás, felfújt-szerű sütemény, kívül ropogósabbra sülve, belül kissé lágy, erőteljes fahéj ízesítéssel. Kellemesen eltelít, mindössze 17 gram ch, viszont 55gram fehérje!

A második kísérlet egy túrós-kakaós szelet lett, ami nagyon hasonlít az előző megoldáshoz, annyi a különbség, hogy a túróhoz a kókuszliszten kívül 25 gram kakaóport is tettem, és egy nagyobb jénaiba fektettem le (letapadással vigyázni kell), majd megsütve szeletekre vágtam.

Az eredmény: egy szeletnyi túrós csokis bigyuszka mindössze 32 kalória, 1 gram ch és 4 gram fehérje. Kellemesen édes, ugyanakkor pikáns, kicsit bostoni, mint a fojtogató, de legalább segít meginni a napi két liter vizünket lol

No comments: