Tuesday 10 September 2013

Túrós-körtés zab-desszert


Édességekről relatíve ritkán írok ezen a blogon...úgy értem, elég kevés recept van fent. Ennek alapvetően két oka van. Az egyik, hogy azok, akik komolyan fogyni akarnak, azoknak az édesség tabu. Én így gondolom. A komoly fogyózók alatt azt értem, hogy akiknek nagy súlytöbbletük van, és komolyan gondolják, hogy leszámolnak vele. Amásik ok, hogy az édességek zömmel olyan összetevőkből állnak, amik nem kifejezetten részei egy egészséges életmódnak. Cukor, liszt vaj...nagy vonalakban.

Viszont tény, hogy az édességet az ember időnként megkívánja. És amennyiben súlytartásról, vagy visszafogottabb fogyókúráról/diétáról van szó, beépíthetőek azok a finomságok, amelyek ún. alternatív alapanyagokból készülnek. Úgymint liszt helyett őrölt zabpehely, cukor helyett édesítő, stb.

Ezt a receptet eredetileg itt találtam, és több dolog miatt is tetszett, így nekiálltam megvalósítani. Az egyetlen "rossz", ami van benne, az az édesítő, de ezt lehet stevia-val is megoldani, így akkor gyakorlatilag teljesen ártalmatlan édességat kapunk. A túró sovány, a körte cukor- és tartósítószermentes konzerv, a zabpehely organikus, a joghurt natúr light. A végeredmény, ami egy szinte elfogyaszthatatlan mennyiségű adag, messze a 400 kalriás határ alatt van, egész pontosan 360. Ki tudtam volni hozni kevesebből is, de a litvánnál csak közepesesn "light" túró volt, így ebből dolgoztam. De nem számottevő a többlet.

No comments: