Friday 20 September 2013

Pizza 400 kalória alatt. Második kör :)

Ha eddig nem említettem volna, az olasz konyha szerelmese vagyok. Szeretem a tésztákat, a paradicsomot, a telt, hangsúlyos ízeket. Az oregano-t, a bazsalikomot. Az olaszokra jellemző, mediterrán életszemlélet is szimpatikus. A jókedvük, a muzikalitásuk, egyáltalán a művészetekhez való viszonyuk....a nyelvük. Egyszóval csípem...szerintem nem vagyok vele egyedül, hiszen a világon mindenütt kedvelik az olasz ízeket.

Egyszer már nekimentem a pizza-témának, eltökélve, hogy csinálok olyan pizzát, amiben nincs liszt, és alacsony kalóriás. Háát....a "tészta" karfiolból készült, és pocsék lett sajnos. Mármint ízre. Optikailag oké volt, de amúgy ehetetlen. Pedig a pizza alapvetően egészséges étel lenne, hiszen a paradicsom, a sajt, a sonka, ezek mind rendben vannak...a probléma ugyebár az alap, ami általában lisztből és zsiradékból készül, mint rendesen.

Ezúttal az alapot búzakorpa, joghurt, tojásfehérje és só alkotta meg. Sütőpapírra raktam, de megszórtam a papírt búzakorpával, hogy megelőzzem a leragadást. A szószt 5 deka sűrített paradicsomból, só, bors, oregano, bazsalikom, és kicsi víz hozzáadásával készítettem. Erre került 2 deka füstölt sonka, apróra vágva, elhanyagolható mennyiségű csemegehagyma, szintén apróra metélve, 1 nagyobb paradicsom, meghámozva, és felszeletelve, valamint 4 deka reszelt sajt. Mondhatni primitív kis pizzácska, ámde liszt nélkül, és messze a 400 kalóriás meghúzott határ alatt.

Nos, jó hír, hogy bár nem könnyen, de ki lehet játszani a sütőedényből a tányérra, ami valljuk meg, nem mindig egyértelmű a zsiradék nélkül készült cuccoknál. Illatra, látványra isten. Ízre...? Hát...egy fokkal jobb, mint a karfiolos, de azért a pizzafanok csalódni fognak. Annak viszont, aki régóta nem evett ilyesmit, azért a semminél jobb :)


2 comments:

Unknown said...

Üdv. Egy háttérolvasó vagyok (voltam:-) amióta a Kalróiabázison a minap olvastam erről hatalmas kitartásról, akaraterőről, eredményről. Gratulálok hozzá!
A pizza:-) hát mi már csak ilyenek vagyunk, nem tagadjuk meg azért a hasunkat, és agyalunk az ehető, kímélő megoldásokon. Most a pizzát látván, (amiért szerencsére én nem rajongok annyira, egyébként minden más kelt tésztás cuccért nagyon) beugrott egy olaszoknál élő "hazánklánya", akinek a gasztroblogját gyakran olvasom. A blogján kerestem anno pizzareceptet és elképedve láttam mik készülnek nála ezen címszó alatt. Talán tudsz valami ötletet meríteni ha esetleg "pizzatovábbfejlesztésen" gondolkozol még:-)
http://pizzorante.blogspot.hu/search?q=pizza És hajrá! Továbbra is:-) Mert akaraterő az mindig kell:-)

Alan said...

Szia Papanick,

Köszönöm a tippet, már meg is néztem, kifejezetten érdekes dolgokat láttam, majd jobban elmerülök benne :)

A gratulációt és a kommentet is köszönöm :)