Tuesday, 15 January 2013

Helyzetjelentés

Amikor régebb óta nem írok semmit, kezd presszionálni a dolog. nem mintha kötelező lenne írni minden nap, vagy minden másnap. Az van, hogy az élet nagyobbrészt unalmas hétköznapokból áll, és a súlytartás is nagyrészt ilyen napokból áll össze.

Úgy is mondhatnám, hogy akkor nyilván könnyebb lefogyni is meg súlyt megtartani is, ha az ember James Bond stílusú életet él. De hogy a valóságnál maradjak: izgalmas, változatos, érdekes és jól jövedelmező állása van, amit élvezettel végez el, és hazaérve a tökéletes otthon melege és a gondtalan passzív, valamint a színvonalas aktív pihenés segít kiheverni a munka fáradalmait.

A valóság sokszor ennél azért egy-két fokkal szürkébb tud lenni. Ha nem is érzi magát az ember taposómalomban, de azért keveseknek adatik meg a fent körülírt élet. A nagy többség, ahova én is sorolom magam, ott találja magát az egyhangú hétköznapokban, a napi rutinok között, ahonnan időnként kitörni kíván. És kitörésnek adja magát a főzés-evés vonal, mert kéznél van a konyha, és a főzőkanál.

Merem állítani, hogy sok súlytartási, vagy fogyási projekt itt csúszik el. A mindennapi étkezés egyfelől szükséges, életfenntartó ösztön, ugyanakkor egy családnál sokszor teher is. Nem feltétlenül anyagi , hanem szellemi. MALFŐM-szindrómának is hívhatnám.....(Mi A Lóf...Főzzünk Ma?)....napról napra gondoskodni a család számára a tápláló, meleg ételről, ráadásul ugye többszinten, hiszen például a mi családunkban rajtam kívül senkinek sem kell odafigyelnie arra, hogy mit eszik. (Jó, azért a nagyobb gyerekeim, illetve a nejem is odafigyel, de alapvetően a 14 év alatti "réteg" kifejezetten az empirikus megközelítést preferálja...= ha valami nem ízlik nekik, nem eszik meg :))

Szóval a hétköznapokban is erősnek kell lenni, de legalábbis nem szabad elfelejteni a célokat, a hogyanokat és a miérteket. Erre nagyon is alkalmas lehet nemcsak a rendszeres mérlegreállás, hanem a különböző hosszú távú tervek is. Edzéstervek, példának okáért. Az ember, ha be tudja építeni a mindennapjaiba a mozgást, akkor ez képes ellensúlyozni a másik oldalon esetlegesen előforduló kilengéseket.

Hogy személyeset is írjak: sikeresen ledolgoztam az ünnepek alatt felkapott plusz tömeget, a fegyencedzést továbbra is ugyanazon a (kettes) szinten csinálom még, nem sietek továbblépni. Amíg nem tökéletesen és könnyedén hozom a maximumot az adott szinten, addig nem lépek tovább. A fekvenyomással is megmaradtam a napi 6X12 szériaszámnál 32 kilóval, és ezek mellett általában kétszer egy órát, vagy negyven percet (hangulatfüggő) bringázok is. Az étkezéseim most napi kétezer kalória körül mozognak, az extramozgással 1600 kalória körül égetek el naponta. 80 százalékban gyümölcsöt, zöldséget, light sajtot, tojást, sonkát, eszem.A maradék 20 százalékban becsúszhat kis nasi, házisütemény, vagy pisztácia formájában, ritkán kis csoki. A közérzetem jó, jól érzem magam. 


6 comments:

  1. MALFŐM, hehe... :-D Ez nálunk is gyakran pusztít. :-D

    ReplyDelete
  2. A MALFŐM-öt a magamévá teszem, ha megengeded, még mindig ezen röhögök :):)

    ReplyDelete
  3. Hangulatos,életszagú írás,banyek,2X1 óra bicaj? Kegyetlen. Mit csinálsz közben?
    Üdv Tibi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszi Tibi,

      Hm...hogy mit csinálok közben? Netezek....vagy olvasok (Éljen az E-book) hajnalban még nyugi is van, mert mindenki alszik, este meg fürdés előtt amúgyis bolondokháza van, mindenki csinál valamit....

      Delete