Friday, 5 October 2012

Rakott kelbimbó

Nagyon rég írtam már olyan postot, amiben ételről van szó. A történet a következő: vágytam valami rakott kajára, és ugyan még sosem csináltam ilyen ételt, úgy gondoltam, az összetevők alapján nem lehet rossz. Maga a kelbimbó egy nagyon érdekes zöldség, tudom, sokan utálják, de én szeretem. Régen még kövéren vajjal pároltam, de mostanság párolóedényben, gőzben puhítom meg, és vagy csak natúran, vagy sózva, vagy reszelt light sajttal fogyasztom.

Ezúttal a következő módon jártam el: a csirkemellcsíkokat (Aldi) egy csepp zsiradék nélkül, serpenyőben, sóval borssal, és időnként pici víz hozzáadásával puhára pároltam, és aranybarnára pirítottam. A fagyasztott kelbimbót (Dunnes) párolóedényben, gőz fölött, némi sóval megpároltam. A barna rizst (Tesco) kis sós vízben megfőztem, majd leszűrtem. Ezeket mind fél órán keresztül. Egy kiskanálnyi tejfölt (Dunnes) kb 1 deci vízzel összehabartam, sót, borsot adtam hozzá. Light Kilmaeden (Dunnes) sajtból jó négy dekányit lereszeltem.

A jénai tálba borítottam a kelbimbó felét, rá a csirkemellcsíkokat, arra a leszűrt párolt barna rizst, majd a maradék kelbimbót. Az egészet leöntöttem a tejföllel, rá a reszelt sajt, és a sütőben kb negyed óra alatt megsütöttem. Kifejezetten finom volt.

Kalóriaérték szerint 800 lett az egész tál, ha két adagban gondolkozunk, akkor 400 kalória per fő, ami úgy gondolom korrekt, akár egy fogyós szakaszban lévő embernek is. Ha valaki szeret sokat enni, akár az egészet megeheti, hiszen összesen sincs annyi kalória, mint két sajtburger meg zacskó sült krumpli. Vagy egy komolyabb pizza fele. Ami még érdekes, hogyha megnézzük az összetevők zsír-szénhidrát-fehérje arányát, akkor láthatjuk, hogy messzemenően belepasszol a 30-55-15 ös hármas arányba. Ezen felül nagyon sok fehérjét tartalmaz, és a zsírok nagy része is "jó" zsír. Továbbá a szénhidrát nagy része barna rizsből jön, ami az alacsonyabb GI miatt lassabban dolgozódik fel, és energiszaegényebb is, mint a fehér társa. Ha valaki edzésben van, akkor különösen kedvező ez a laktató, fehérje- és zöldségdús, tápanyagokban és jó összetevőkben gazdag egytálétel.   

5 comments:

  1. Még receptet, mééég! :):):):):)Mondjuk nekünk eléggé hasonló az ízlésünk, úgyhogy ezt biztosan megcsinálom, hazai alapanyagokból.:)

    ReplyDelete
  2. Hét végére rakott kelkáposztát terveztem be, meg is vettem hozzá mindent délelőtt, erre meg te is erről írsz, vicces. :-)

    ReplyDelete
  3. :) MaManjana, akkor egy húron pendültünk :)

    ReplyDelete
  4. Itt rakott karfiol készül, már megpároltam a karfiolt :)))

    ReplyDelete