Monday 8 October 2012

Formabontó csirke

Legalábbis nekem mindenképpen, már ami a hagyma és az ananász párosítását illeti. Nagy pizza rajongó lévén persze hogy szeret(t)en a hawaii pizzát, szóval a sonka-ananász kombó már bizonyítottan ehető egyveleget képzett számomra is. A célom az volt ezzel az étellel, hogy valami érdekeset csináljak, valami merészebbet. Szigorúan persze csak a saját hatáskörömben, ami valljuk meg, elég beszűkült lett az elmúlt években.

A csirkemell filéket a jénaiba tettem, amit előtt gyengéden meghintettem sóval és borssal. A szeletek tetejét már csak sóztam, azt is csak diszkréten. Erre raktam rá a hagymakarikákat,  az ananász szeleteket,  a sonkát és reszeltem rá a sajtot a végén. Alufóliával letakarva 25 percig, majd további 15-20 percig sütöttem légkeverésesben, majdnem 200 fokon. Én negyvendekányi "farmhouse mix" körettel ettem meg a képen látható mennyiségnek a felét. Ebben sárgarépaszeletek, karfiolrózsák és brokkoli van, párolóedényben pároltam meg.

Fél adag kalóriaértéke 282, amihez a negyven deka farmhouse mix további 120-at ad hozzá, azaz egy újabb négyszáz kalóriás főétel kerekedett ki a mutatványból. Egy fél liter vízzel leöblítve és egy finom espresso-val utána mondhatom, hogy hibátlan ebéd volt. A zsír-ch-protein arány ennél a fogásnál sem hagy kívánnivalót maga után, ahogy a számokból kiolvasható. Összességében véve egy tartalmas, érdekes, és finom ebéd lett belőle, amit bátran ajánlok mindenkinek.

3 comments:

Lazac said...

Hű, de baba!!!! Köszi az ötletet, biztosan el fogom követni:):)

Alan said...

:) Köszi :)

Anonymous said...

Érdekesen megbolondított finomság:) Szelethusira ananászt már én is tettem, sajttal a tetején megsütöttem, de ez valami felséges királyi eledelnek tűnik. Meg így jól be is csapod vele az agyad, hogy milyen hatalmas mennyiséget megehetsz, nem darabolod szét:) Még jó, hogy ettem mielőtt ránéztem az oldalra, csorogna a nyálam :)