Thursday 23 February 2012

Nem mindegy

Hihetetlen, hogy a mai napig meg tudok döbbenni dolgokon. Ma reggel a kisfiammal vásároltunk, és berakott a kosárba egy rúdnyi csokibevonatos kexet. Itt ezt ugye digestive buscuit-nek hívják....egy "csodálatos" fordításban hallotuk már így is: "emésztést elősegítő keksz"...igazán stílszerű és filmvászonra illlő kifejezés...életszagú az adott párbeszédben :D:D na mindegy végül is, a lényeg, hogy miközben bontottam ki a gyereknek, megszokásból vetettem rá egy pillantást, és megdöbbentem, hogy a keksznek 85 kalória...darabja.

Tehát ha valaki 20-25 darabot elrágcsál egy laza délután, miközben jön-megy a lakásban, vagy miközben nézi a sorozatát a tévében, vagy este a film alatt, vagy útközben az autóban....két étkezés között, tipikusan persze...nos, akkor kétezer kalóriával terheli meg a napját. És hát mondjuk ki, aki jellemzően csinál ilyet, az ponthogy nem az a típus, aki egész nap semmi mást nem fogyaszt. Akár vehetem a saját életemet is elrettentő példának...hiszen egy átlagos vasárnap délután otthon ülve is, vagy akár autózva-kirándulva egész nap...egyaránt lecsúszhatott simán egy rúdnyi ilyen keksz. 

Mert egyébként nagyon finom cucc. Szóval ami ebben az egészben nagyon fontos számomra, az az, hogy igen nehéz úgy ésszerűnek lenni, miközben fogalmunk sincs arról, mi mennyi. Én biztos vagyok benne, hogyha tudtam volna, hogy a kekszek ilyen őrületesen hizlaló dolgok, kevesebbet ettem volna belőlük. Oké, elismerem, ez a gondolkodás nem vezet sehová, hiszen lefogyni akkor sem fogytam volna le...de a lényeg: a keksz rossz.

Már legalábbis azoknak, akik fogyni szeretnének. Akár ideiglenesen, akár véglegesen. A sokkal inkább bűnösnek gondolt csokoládé kevesebb kalóriás, és szerintem ütősebb étkezési élményt nyújt....egy tábla finom csoki 500 kalória körül van....és azért egy tábla milkát bedörgölni  (Vizicsibe ®)egész más élmény, mint elrágcsálni - mennyit is?-...6-7 db kekszet. Én úgy gondolom, hogy nem mindegy. 

Közben persze ott van az is, hogy a marketingje egész más ezeknek az ételeknek. Ki vannak kiáltva egészségesnek, mert részben vagy egészben teljes kiprlésű gabonából készülnek, tele vannak rosttal, és hát az elnevezés is teljesen pozitív. E mellett nehéz nem arra asszociálni, hogy ez egészséges, tehát kiválóan be tud illeszkedni a fogyódiétánkba. Pedig nem....közel sem. Arról nem beszélve, hogy a keksz a fogak szempontjából is rosszabb, mint a csokoládé, mert az utóbbi a nyálban feloldódik, és távozik az apró zugokból, szemben a keksz a maga lisztes-zsíros-cukros masszájával, befészkelheti magát az apró résekbe, és elősegítheti a szuvasodást.

Szóval nem mindegy, hogy mit rágcsálunk. Még akkor sem, ha a marketing mást sugall. 

2 comments:

Lazac said...

Hűűűűű, bekerültem a blogodba? :):):):):)
Köszi, köszi. :):)

Na igen, ez a poszt is annyira megszívlelendő, szinte kötelezően megjegyzendő! Mert tényleg nem mindegy a mi és a mennyi.

Alan said...

:)Köszönöm.