Tuesday 29 November 2011

Tovább

Nincs két hete, hogy a blogot bezártam, köszönhetően a sok élménynek, amiben részem lehetett a kedves ismerősöktől. Mármint hogy undorító ahogy kinézek, ez már beteges, biztos rákos vagyok, és hasonlók. Sajnos a publicitás azt is jelenti, hogy a kevésbé jószándékú emberek is beleláthatnak a lelkembe, aminek annyira azért nem örülök.

Most viszont akkor kinek írom ezeket a sorokat. Jó kérdés...magamnak, a feleségemnek, nem tudom. Azt sem tudom, le is törlöm-e ezt a blogot, vagy megtartom. Csak hogy legyen. Vagy majd egyszer valamikor újra nyilvánossá teszem. Ki vagyok én, hogy tudjam a jövőt, nemigaz?

Leírom a fejleményeimet, súlytartás témában. Haladtam viszonylag szépen a saját magam által kijelölt úton, bár egy kicsit lassabban, mert mostanra már 1800 kalóriákat kellene ennem naponta, már hetek óta...de két hete még csak 1600 körüli heti átlagot futottam, és 70 dekás hízás lett az eredménye, ugyanis 80,7 kg-ot mutatott a mérleg vasárnap reggel. Ezen aztán lebátorodtam, és rögtön visszavettem a kalóriából 1400 körülire, és a következő vasárnap 79,7 lettem, azaz kerek egy kilót fogytam.

Közben rájöttem valamire. Mostani étrendem alapvetően a kenyérről szól (amilyen nincs is, írtam róla már), és a light sajtkrémről, meg a csemege uborkáról. Valahogy leragadtam ennél, nem unom meg. Lehet, mint valami festőművésznek, nekem is korszakaim vannak....volt hogy csirkemellet ettem sokat, volt hogy tojásoztam, meg zöldségeztem...mostz kenyerezek. Nincs is ezzel gond, csakhogy elkövettem azt a hibát, hogy a kenyeret szeletjével számoltam, és nem mértem le minden alkalommal. Így fordulhatott elő, hogy többet ettem, hiszen a sarkát is egy szeletnek számoltan, ami háromszor annyi súlyú, mint egy sima szelet. Ez, illetve a krémsajt esete, ti. hogy annyira finom, hogy egyre vastagabban kentem a kenyérre, és szintén nem mértem le minden egyes étkezéskor, hány dekát kenek rá....ezekből kiindulva kiszámoltam, hogy az 1600 körüli átlag inkább lehet 1800 vagy afölötti. Ez még önmagában nem feltétlenül jelentene hízást, viszont ha figyelembe veszem, hogy 1400 után jött az 1800-as szint, akkor lehet egyfajta hullám a hirtelen megnövekedett kalóriabevitelre, ami beállt volna idővel a normális szintre, ha tartom. Mert az okos kalkulátor szerint nekem 2200 kalóriával is súlyt kell tudnom tartani, tehát 1800-al vagy 1900-al nem hízhatok.

A másik dolog, amin mostanában sokat agyalok, hogy az egészséges ételek által hordozott kalória, és a junkie kaja által hordozott kalória vajon egyenértékű? Meg kellene csinálni a Twinkie diéta ellentettjét...csak merő kíváncsiságból. Gyümölcs, zöldség, esetleg natúr zsírmentes csirkemell...ezekből fogyasztani többet, mint a súlymegtartáshoz kalkulátorral ksizámolt szint...vajon mi történne? Lehet hogy egyszer kipróbálom, de egyenlőre most arra koncentrálok, hogy tartsam a szigorúan kimért 1800 körüli napi szintet. A kenyereimet mindig lemérem, és a krémsajtot is vagy mérem, vagy pontosan mondjuk fél doboznyit kenek szét a kenyerekre, és akkor tudom, hogy az 10 deka volt. Továbbá vettem ketchup-öt hétfőn, meg mustárt is. Vasárnap le fogom mérni, mennyi fogyott belőle, mert rászoktam, hogy a kenyereimre tolok egy kevés mustárt és ketchup-öt is. Nem nagy tétel, de egy egész üveg 700 kalória, szóval ha egy hét alatt megeszem, az napi 100-al játszik.

Elmebeteg dolog ez, tudom, de most már be akarom fejeznim sé utálok félmunkát végezni.

No comments: