Tuesday 20 November 2018

Ketó, még….



Szemben a Forbes magazinnal, aki 2018 legnépszerűbb diétájának tartja a ketogén étrendet, az Új-Zélandi Readers Digest szerint ennek a diétának befellegzett. Merthogy  Petra Colindres MA RDN megmondta, hogy hosszú távon nem tartható. Sluszpássz. Ja, hát azért nem, mert nem tartalmaz elég vitamint, ásványi anyagot, satöbbi…mert egyébként minden más diéta nyilván optimálisan tartalmaz mindent, ami kell igaz?

Nos, gondoltam akkor rákeresek a szóban forgó hölgyre, mielőtt nem tudnám hova szarjak a sok betűtől a neve mögött. Hát kiderült, hogy ő egy huszonéves kisgyerekes anyuka, aki laktációs konzultáns Oklahomában, azaz frissen szült édesanyáknak ad szoptatási tanácsokat. Megtudható róla, hogy hobbija a futás, az edzés, szeret főzni, játszani a gyerekével, és utazgatásokat tervezni  Walter-rel, a kedves férjével. Ezt mind. A Linkedin-en fent lévő adatlapja szerint a van dietetikus képsítése is, tehát nyilván okkal mondja, hogy hát mivel ez az étrend nem tartalmaz elegendő rostot, vitamint és ásványi, anyagot, ezért NEM JÓ:

Félreértés ne essék: Nem tervezem, hogy életem végéig ketózzak. De utálom, amikor lehúznak valamit rádaásul elég demagóg módon, hiszen bármelyik étrendre elmondhatjuk, hogy hosszú távon nem tartható, mert: 
  • Nem tartalmaz minden ásványi anyagot, vitamint, aminosavat, nyomelemet, rostot….stb
  • Nem áll rendelkezésre elegendő tanulmány

Kérem szépen: az élet halálos….micsoda furcsaság. Marci fiam jut eszembe, aki hülyeskedve magyarázta, hogy a víz tuti halálos, mert eddig mindenki meghalt, aki fogyasztott vizet élete során…Mert ugye attól függ, hogyan közelítjük meg a kérdést. Ilyen alapon ne üljünk repülőgépre soha, mert nem 100%-ban tudják garantálni, hogy nem zuhanunk le....

Csakhogy az emberek jellemző módon nem kötekednek, mint én, nem gondolnak bele, nem szedik ízekre azt a cikket/interview-t, akármit….hanem hisznek. Elhiszik, hogy jajistenem, ezt nem szabad, akkor mit csináljak?

És kinek jó, ha az emberek tanácstalanok, ha kapkodnak, ha pánikolnak és kétségbeesnek? Ki tud a zavarosban halászni? Naugye.

2 comments:

Lazac said...

Azt gondolom, hogy mindenki ( aki kicsit komolyabban ráfekszik a témára, mint ahogy Te is) biztonsággal ki tud alakítani egy olyan életmódot, ami neki jó és tudja is csinálni. Én pl 5x eszek egy nap keveset, mert nekem ez vált be. Nyilván nem tudnék ketózni a hiányzó epém miatt, de akkor keresek másik megoldást. Viszont nem húzom le azt aki paleózik, ketózik, fénydiétán van :D mert ha neki az a jó, akkor csinálja azt. Te is sok-sok év küzdelme után alakítottad azt ki, hogy mi a jó, mitől működik a diétád, vagy életmódod. Egy huszonéves lény, akinek nincs tapasztalata, csak az iskolapad, ne akarjon tanácsot adni...illetve adhat, de nem fogadom meg. :P :) Én ezért hagytam ott idén tavasszal a dietetikusomat, mert annyira a sablon szerint akart dolgokat rámerőltetni, hogy már befontam a szemöldökön tőle. :) Nem vette figyelembe hogy elmúltam 60, hogy mi az ami nekem működik stb, csak folyton tolta elém a táblázatait. Én meg elköszöntem szépen :):)

Alan said...

Így van, én is mindig azt hajtogatom, hogy mindenki egyedi, mindenki egy külön világ, és nincsenek szentenciák, amik univerzálisan passzolnak mindenkire. Uff....köszi a kommentet!