Tuesday, 12 June 2012

Mi újság a faliújság

Nem volt még ilyen, hogy 10 napig nem írtam semmit.

Ennek nincs különösebb oka, újdonság nem nagyon van, valamiféle lassú tánc folyik, és az idő ami nagyon szignifikáns. Úgy értem, hogy a súlytartás, ill. a nem visszahízás azok olyan dolgok, amiket nem lehet napról napra nyomon követni. 

Új bölcsességek nincsenek, csak a régiek, azok viszont vannak jókedvvel bőséggel. Jelenleg a diétám a következőképpen áll:

Amiket számolás (de azért nem ész) nélkül fogyasztok: alma, dinnyefélék, eper, sárgarépa, light sajtok, csirkemell, párolt zöldségek, (kivéve kukorica), sovány sonkák, mogyoróvaj, joghurtok (utóbbi kettőből csak olyat, amiben nincs hozzáadott cukor.)

Amiket korlátozott mértékben fogyasztok, ami azt jelenti, hogy alkalmanként egy keveset: sütemények, kül. tej alapú édességek, csoki, olajos magvak

Amiket egyáltalán nem fogyasztok: kenyerek, tészták, rizs, krumpli, péksütemények, cukor, olaj-vaj-zsír, lekvárok, méz, mogyorókrém, fagylaltok-jégkrémek, chipsek, nachos, pizzák

Mozgás terén továbbra is minden reggel lefutom a 2500 métert, és csinálom a hasprés és bicepsz gyakorlatokat. Ha engedi az idő, akkor teniszezem, minimum egy órát, de van hogy két és felet egyhuzamban. Ha esik az eső, és se futni nem tudok, se teniszezni, akkor a hasprés-bicepsz anaerob edzésemből háromszoros mennyiséget végzek, így kompenzálva az esőt.

A súlyomat továbbra is hetente mérem, stagnáló tendenciát mutat 82 kiló körül mozog 1-2 kg amplitúdóval. Azt mondhatom, hogy ezekkel a dolgokkal elégedett vagyok. A célom továbbra is az, hogy olyan életmódot valósítsak meg ami élhető, egészséges, és megadja azt a szabadságot, hogy nem kell állandóan számolni, variálni, tervezni és dokumentálni. Az egész arra épül, hogy szénhidrát csak zöldségből-gyümölcsből jöjjön lehetőleg, zsír pedig a mogyoróvajból és a sajtokból. Zsírra szükség van, ez evidens. A fehérjét szolgáltatják a tejtermékek, és fehér csirkehús. A vörös húsokat sonka formájában sikerül beépíteni, leheletvékony füstölt sertéssonka például, sajttal-paradicsommal, vagy csemege uborkával....

Ezen a vonalon haladok tovább. Egyenlőre működik, remélem így is marad :)


7 comments:

  1. Amit leírsz tápláléknak, azzal biztosan nem fogsz soha visszahízni. Nem eszel semmi olyant, ami nem támogatott egy súly megtartásban. SŐt, jóformán csak olyanokat eszel, mintha még mindig diétáznál. OK, olvastam már nálad többször is, hogy az igazi életmódváltás, az tulajdonképpen ez. 2 nap múlva egészen közelről is megszemlélem. :):):):) Már alig várom, de azért én majd eszek osztrigát. :):):):):)

    ReplyDelete
  2. Gratulalok az új életedhez!

    Azt kérdezném, hogy rögtön az 500-1500 cal napi bevitellel kezdted vagy folyamatosan csökkentetted? pl. 4000->3000->2000 ?
    Azt olvastam, hogy a sajtot a platónál kiszedted.

    ReplyDelete
  3. Én is várom....:):) Osztrigát meg keresünk valahol ;-)

    Amúgy nem egészen olyan ez, mintha diétáznék, hiszen nem számolom, miből mennyit eszem. Amikor diétáztam, folyamatosan a megadott kereteken belül tartottam a zsír-ch-protein-kalória értékeket. Hát most nem, viszont a rendszeres mozgás miatt én is abnban bízom, hogy nem fogok visszahízni...

    ReplyDelete
  4. Anonymus, köszönöm :)

    Nem folyamatosan csökkentettem, hanem drasztikusan kezdtem el, de ma már máshogy csinálnám. Nagyon sokat tanultam és fejlődtem menet közben. Igen, a platónál kiszedtem a sajtot, viszont egyrészt akkor nem mozogtam semmit sem, másrészt nem light sajtokat ettem, hanem full fat sajtokat, amik akár kétszer annyi kalóriát is tartalmazhatnak. Ja, és akkoriban még nem is számoltam...pont a "sajtos platónál" kezdtem el a kalóriaszámlálást.

    ReplyDelete
  5. Kicsit tanácstalan vagyok, mert én most értem a platóhoz, de nem tudom, hogy min változtassak.
    33f 96kg-ról kezdtem és 10 nap alatt lejöttem 92,5kg-re úgy hogy a testzsírom is csökkent. Most viszont 3 napja megálltam. Új sportolást nem tudok bevinni, mert heti 4x aerob sétálást (4x700kcal) és 2x kondizást végzek. Kajámat nem számolom. De általában mindig a következőt eszem:
    Reggeli 3-4 edész főtt tojás. Ebéd: roston csirke rizzsel. Vacsora rántott hús, rizzsel. csak vizet iszom, nem nassolok. Ja a cél 85kg lenne, 185 cm vagyok. Valszeg túl gyorsan kezdtem és most minden molekulát hasznosítok. :( Köszönöm.

    ReplyDelete
  6. Anonymus, gratulálok a jó kezdéshez, ha ez a legeleje, akkor nyilván ebben víz is van, ami távozott. Én a helyedben a rizst húznám ki (tömény szénhidrát) ill. lecserélném zsírmentesen párolt zöldségekre, és a rántott hús helyett szintén zsírmentesen megsült natúr csirkemellet ennék. A rántott dolgok nagyon durvák, mert a liszt és a zsemlemorzsa magába szívja a sütés közben a zsiradékot.

    ReplyDelete
  7. Köszönöm az infót a rántott dolgokról. jelentkezem majd a hatással. :)

    ReplyDelete