Sunday 17 July 2022

Bringa megint


 A hozzánk viszonylag közeli LoughDerg tó partján három olyan kistelepülés van, ahova el szoktam tekerni. Az idei szezonban eddig még csak kettőnél voltam, Terryglass-ben és Dromineer-ben, de Killaloe-ban, a harmadikban még nem. sűrűn nem indulok erre, mert oda-vissza 100 km körül van a táv, és ahhoz, hogy ennyit menjek, kell a jó idő, a jó bringa, meg a jókedv :):) is hozzá. 

Egyszer Marcival együtt tekertünk el Dromineer-e, de visszafelé félúton Marci bringáján elszállt a külső...úgyhogy Verusnak kellett minket kimenteni. Amíg értünk jött, toltuk a bicikliket 8 km-en át, na akkor dobtam ki azt a cipőmet, amiben biciklizni szoktam.....realizáltam, hogy sétára nem alkalmas :) Na azóta már külső gumit is rakok a táskámba, ha hosszabb útra indulok.

Viszont amikor hétfőn csináltam a gyakorlóköreimet, az ötödik kanyar után éreztem, hogy lapos a hátsóm. Még haza tudtam jönni vele, de sajnos nem a belső szállt el, hanem a külső engedte el magát. kilukadt. Gondoltam semmi baj, kicserélem a pótkülsőre, ami hordok magamnál. No, hát elő is vettem, de olyan gatya állapotban volt, hogy nem raktam fel. Tényleg maximum vészhelyzetben alkalmas, mondjuk hazajutni. Nincs mese, hiába van itthon vagy 8 levetett külsőgumim, csak ki kéne dobni mindegyiket, mert ugyan nem lukasak, de utolsó idősek mind.

Úgyhogy vettem rá két új külső gumit a Halfordsban. Szerencsére találtam két egyformát...mert azért itt ez sem olyan egyszerű...na és akkor csütörtökön gondoltam hogy bepótolom még a nyaralás előtt Killaloe-t, úgyhogy összepakoltam a kis hátizsákomat (Pongival ofkorsz), és el is indultam az új gumijaimmal.

Viszonylag sima út volt, silvermines-ban megálltam pihenni, az út mellett van egy jó kis hely, kispatakkal, árnyékos padokkal, ideális a pihenésre. Innen indultam tovább....és le is értem szépen Killaloe-ba.



Itt a tóparton ittam egy jó kávét, megettem a szendvicsemet, és indultam vissza. Amikor kikanyarodtam a parkolóbó a főútra, leugrott a lánc. Oké, előfordul....félreállok, visszarakom....megtekerem, megint leugrik...


Hát eltartott egy ideig, mire rájöttem mi a baj...mondjuk addigra már a kezem olyan lett, mint Rémusz bácsi feje :):)....szóval valahog elgörbült a kikönnyített alumínium lánckerék, és minden tekerésnél az elgörbült résznél egyszerűen lelökte a láncot. Áttettem a láncot tehát a kisebb kerékre....amit szinte soha nem használok. Itt nem ugrott le a lánc, bár minden tekerésnél az elgörbült nagy lánckerék megbökte kicsit.

Megfordult a fejemben, hogy kérek megint műszaki mentést Verustól....de inkább szeretek megoldásokban gondolkodni, úgyhogy elindultam haza így, kiskeréken, kattogó lánccal....ez kábé olyan, mintha az autón csak 1-es meg 2-es fokozatban lehetne közlekedni. 

Gond nélkül hazajöttem, csak sokáig tartott, aminek annyira a hátsó részem nem nagyon örült, de legalább cserébe nem kellett sokat erőlködni a hosszú emelkedőkön, lévén, hogy a bringa "hegymenetben" volt. Itthon aztán előszedtem a régi, lecserélt nehéz acél lánckereket (milyen jó, hogy nem dobok ki semmit), és kicseréltem, így most nem kell újabb 60-70€-ért újat beszereznem, pláne hogy a két gumi sem volt ingyen.

Hát ez van. Eleve a biciklizés pénzbe kerül, de ha valaki relatíve sokat megy, (idén 2300 km-nl vagyok, tavaly 5800-at mentem), akkor bizony kopnak a kopó-fogyó alkatrészek. Most mindenesetre a bringa oké, szóval ha visszajöttünk a nyaralásból, lehet megint nyomni neki. Juhéj.




4 comments:

Agyrágóbogár said...

Látod a mi bringáink újszerű állapotban várják, hogy megint használatba vegyük őket :)) Nem kopik a gumi, csak éppen megavasodik :)) De meg van beszélve, hogy ismét nekifogunk. Kíváncsian várom mennyire lesz nehéz az első falu körüli kör :))) kiköpjük a tüdönket is a sima úton majd :D

Alan said...

biztos élvezni fogjátok, én ha hosszabb kihagyás után ráülök a bringára, mindig extra jó érzés :)

Lazac said...

Cserébe nagyon szép helyen voltál és Pongiról is remek képek készültek. :):) Én tutira kérnék műszaki mentést, mert lövésem sincs a bringához, még a pumpáláshoz is szoktam segítséget kérni a benzinkúton. :) Még jó, hogy Te meg tudod oldani még a nagyobb gondokat is. :) Respect

Alan said...

Lazac, ez így van :):) csodás helyeken jártam, és Pongi sem panaszkodott :) Köszi a kommentet!