Wednesday 3 June 2020

Kényszerpihenő - bringaszerelés

Miután tegnap sikeresen felkentem magam az előttem haladó autóra, így ma pihennem kell, mese nincs. A mellkasomban a legváratlanabb mozdulatokra jön a fájdalom, a jobb combom meg olyan, mintha tizenötszörös izomláz lenne benne, szóval sántikálok, és néha váratlanul feljajdulok...amúgy urva vicces :)



Viszont ma végre a csavarok is megjöttek a lánckerékhez. Ugye maga a kerék már megjött, meg a szerszám is, ami a csavarokhoz kell, de  csavarokra még várnom kellett. Úgyhogy neki is estem, és kicseréltem a lánckereket is....úgyhogy most kérem vadiúj a lánc is, a lánckerék is, és a kazetta is...tulajdonképpen az egész hajtáslánc ki lett cserélve. A 34-es lánckerék nem, mert annak semmi baja, ugyanis SOHA nem használom sem én, se a srácok...mindig csak az 50-esen van a lánc, így csak az kopott el szegénykém....

Ja és tök jó, mert az új csavarok már nem olyanok, mint a gyári, sima imbuszkulcsokkal szerelhető, nem kell hozzá spéci cucc. Mindegy, legalább már az is van, ahogy a lánc miatt is vettem láncszem kipréselő akármit.

Íme az elmúlt hetek egyenlege:


  • 2 külső gumi (Maxxis Detonator) - 82€
  • 4 belső gumi (Decathlon) - 15€
  • Lánc (KMC X8) - 44€
  • Fékek - 10€
  • Kazetta csere - 70€
  • Lánckerék, csavarok, szerszám - 66€
  • Láncleszedő - 15€
Szóval sikerült egy gyenge 300€-t rákölteni a biciklire, juhéj. De még szívem szerint vennék nyerget, új lámpákat, ja és a balesetben eltörött a mobiltartóm is. Ezenkívül a sisakjaim mind 3 évesek, és a bringáscuccaim is. Megnéztem egy olyan bringásnadrág, ami kantáros (tehát azért tök jó, mert nem lóg ki az ember dereka)...60€-nál kezdődik...most mondjam, hogy azt, ami nekem van és tök jó, azt 5€-ért vettem az aldiban leárazva valamikor3-4 évvel ezelőtt ? :D:D:D

Szóval meg kell állapítanom megint, hogy a bringázás nem olcsó mulatság. Néha eszembe jut, de jó lenne venni még 3 vagy 4 biciklit, hogy az egész család együtt mehessen majd normálisabb távokra és normális tempóban....de nincs rá mondjuk többezer euróm, mert kábé ennyibe kerülne, mire minden megvan...

Mondjuk lényegtelen is, mert momentán nem lehet kapni egész Írországban biciklit...konkrétan az üzletekben nincs raktáron sehol, legfeljebb elektromos 3500€-ért, vagy valami elképesztő tizenezereurós szuperbringák....na azok vannak. Mezei 3-4-5-6-800€-s kategóra az kérem szájé (Cyla (r) )....az nincs sehol. Szóval ha akarnánk, akkor sem lehetne megvalósítani ezt az én régi dédelgetett álmomat.

De az élet már csak ilyen. Szerintem mindenkinek van valami olyan vágya, ami soha nem teljesül....meg kell tanulni ezzel együtt élni. Ennél nagyobb bajunk sose legyen :)

4 comments:

Lazac said...

Te nagyon ügyes vagy ! Én mindig áttolom a laktelepi szervizbe, ha van valami baja a biciklimnek.:) Ott a Sanyi megcsinálja, vagy nem, de mivel úgyszólván fillérekért dolgozik, hát megyek sűrűn.:):)

Alan said...

Köszi! Valaha autószerelőnek tanultam, alapból szeretek magam bíbelődni az ilyesmivel...már ha van megfelelő szerszám, meg alkatrész hozzá...ha nyernék a lottón, tuti csinálnék magamnak egy full felszerelt műhelyt, és kedvemre szerelgetnék...azt ami jól esik :):)

Lazac said...

Na jellemző! Lassan ezer éve ismerlek, de ezt nem tudtam rólad. :D:D:D:D

Alan said...

:)