Wednesday 5 June 2013

Türelem, stratégia, állhatatosság

Azt hiszem, mindenkinek egyedi élete van, és egyedileg kell kialakítani az életmód- stratégiát. Felkutatni azokat a pontokat, ahol gyenge az "építmény", és megerősíteni azokat. Mindezt végtelen türelemmel, és céltudatos állhatatossággal.

Az én egyedi esetemben a türelem pont egy ilyen gyenge pont. Nem vagyok türelmes. Olyan vagyok, aki azonnal és mindent akar. És nem tud várni. Persze tudok...én...ha nagyon akarok, de a természetem szerint ilyen vagyok. Türelmetlen. Márpedig a türelem elengedhetetlen erény, depláne ha nem fogyásról, hanem súlytartásról beszélünk.

Teljesen egyértelmű, hogy ha valaki egy életmód mellett elhízik, és váltani akar, akkor soha nem térhet vissza a régi életmódjához, visszahízás nélkül. Csakhogy egy életmód nem 5 perc alatt alakul ki. Hosszú évek alatt. És kikísérletezni egy új életmódot, na az sem 5 perc. Mert lehet alámerüléses időszakokat tartani, de örökké nem tudunk levegő nélkül élni. Fel kell jönni a felszínre és lélegezni kell, vagy megfulladunk. Tehát fogyókúra jelleggel működhetnek ezek a technikák, de életmódváltásnál előbb-utóbb elvérzik a dolog. A koplalás, éhezés, drasztikus megvonás, szélsőséges étkezés - ezek mind olyan dolgok, amik jelen hitem szerint csak átmenetileg működhetnek.

Egy új rendszernek, hogy kiderüljön, mennyire hatékony, időre van szüksége. Meg kell adni a kifutására a lehetőséget, akkor is, ha nem tetszik a folyamatábra, amit az elején mutat. 

Uff :)

No comments: