Tuesday 2 April 2024

Fogyókúra...megint

 

Lassan, de biztosan jön a nyár, ami egyfelől tök jó, mert utálom már kicsit az ír időjárást….másfelől könyörtelenül a képébe vágja az embernek, hogy formába kell jönni, nincs mese. Nekem most az elmúlt időszak nagyon nem kedvezett….A kisunoka születése miatt borult az egész tavalyi évvége, plusz még rájött a néma refluxom, meg az „egyen valamit reggel ha felébred” orvosi utasítás….szóval most a fogyós diéta háttérbe szorult. Az sem segített, hogy a kávéról le kellett mondanom…holott nálam nagyobb kávést nem nagyon ismertem….

Miután a kávét átváltottam a teára, az almát a sárgarépára…és így tovább….elkezdtem a fogyókúrát megint. Azt mondják a hozzáértők, hogyha fogyásnál azt akarjuk, hogy ne az izomtömegből tűnjenek el a kilók, hanem a zsírból, akkor törekedni kell a sok fehérjére. Ki is tűztem magamnak, hogy napi 200 gramm fehérje menjen, de max 1600 kalória korláttal naponta. Persze ez azért nem mindennap jön össze, de azért az átlagom megvan.



Igaz, rendszeresen járni kell a lengyel boltba túróért, meg venni kell a különböző emelt proteintartalmú készítményeket, és persze a proteinpor sem maradhat el. Mindemellett elég nehéz összeegyeztetni hogy kijöjjenek a számok, nade van mögöttem egy pár év –lol- úgyhogy a rutinom megvan hozzá.

Az első 15 nap alatt kicsit több mint 5 kiló ment le, ami jó-jó, de azért látszik, hogy öregszem, hogy a fene enné meg…..az anyagcsere lassul a korral, emelt fehérjebevitel ide vagy oda. Mindegy, az életkorommal nem tudok mit kezdeni, hozott anyag.

Az orvosi utasítást igyekszem betartani, reggel, 9 körül vagy egy falat banánt eszem, vagy egy szem epret…a lényeg, hogy minimális valami legyen, csak a gyomrom miatt. A kövi étkezés délután 2-3 körül van, általában saláta, csirkével, iceberg salátával, főtt céklával, paradicsommal, uborkával, paprika, retek, stb. Általában 10 gramm light majonézzel fel szoktam dobni. A normál majonéznek 800 kalória 100 grammja, ennek csak 220. lol.

A vacsorám általában ugyanaz…túró, protein-quark, fehérjepor, reszelt citromhéj, sztíva. Vagy sárgarépát ropogtatok mellé, vagy nem : -)…..sajnos nem merek mindennap berépázni, mert félek a karotinémiától….túl sok A vitamint termel a répában lévő bétakarotin vagy mi….úgyhogy minden másnap eszem csak.


Ha el akarok térni, csinálok egy levest mondjuk karfiolból, répából, petrezselyemből, meg egy fél doboz 12%-os lengyel tejfölből (+egy leveskocka)….az mégis meleg kaja. Vagy egy rakott zöldbabot extra sovány darált marhából, szintén light tejföllel….vagy párolok össze zöldségeket, amik beleférnek (kelbimbó, mangetaut, brokkoli), és ha nagyon bulikázni akarok, akkor meghintem a „varázscheddar”-ommal…..ami proteinsajt-ként fut, mert a sima cheddar 420 kalóriája helyett csak 169 van benne tíz dekánként.


Nem túl változatos, de ez van. Mellette igyekszem mindennap edzeni, most a háromnapos ünnep alatt becsúszott egy nap, mikor nem volt semmi, de vagy súlyzós edzés, vagy HIIT cross trainer, vagy igazi bringa ha jó az idő. Plusz Verussal délután szoktunk egy fél órát jógázni, az is tök jó. Ha az idő engedi, Larsie-t is elvisszük sétálni, de mostanában sajnos nagyon sokat esik, így az ritkábban történik meg.




Közben T. azt mondta, arra is figyelni kell, hogy az én koromban (a büdös kölke) már egyszerre 40 gram fehérjénél többet úgysem tud a szervezetem lebontani, hiába tolok be 80-at egy étkezéssel, sajnos annak egy része megy a „kukába”…úgyhogy variálhatom e szerint a szempont szerint is az étrendemet. Csak hogy még véletlenül se legyen egyszerű…

Alkohol témában abszolút vissza vagy fogva, de azért ha alkalom van, egy-két pohár lecsúszik egy szivarral….vagy a nélkül. A múltkor a konyhában egy söralátét méretű pók rohant a padlón, én meg ráugrottam a papucsommal, de olyan rosszul lettem tőle, hogy kénytelen voltam egy whiskey-t leküldeni, mert még percekkel az akció után is a hideg rázott az undortól…



Úgyhogy egyenlőre így haladok, a célom, hogy egy tízest minimum ledolgozzak, mielőtt elmegyünk nyaralni.

2 comments:

Lazac said...

Örülök, hogy ismét van új bejegyzés, még jó, hogy azért időnként hallok felőled. :):) Menni fog ez, ügyesen megoldod, mint eddig is mindig. Kevés ember tud annyit az étkezésről meg az összefüggésekről, mint Te.

Alan said...

Köszi, remélem így lesz, ahogy mondod.