Tuesday 30 April 2019

Nyeregben - megint

Egy hónap híján két éve volt a balesetem, és azóta nem ültem biciklin - egész tegnapelőttig. Leakasztottam a falról a jó öreg Merida 100-asom, kicsit helyrepofoztam, leporoltam, és megültem. Elsőre nem akartam nagyot menni, 30 km-es karikát csináltam, és nagyon jól esett. Meg is vagyok elégedve magammal, mert a 26km/h feletti átlag egyáltalán nem olyan rossz ...persze saját magamhoz képest.
Az egy másik kérdés, hogy két olyan szitu is volt, amikor túl közel haladt el mellettem a türelmetlen autós, miközben megelőzött...sajnos ezzel nem lehet mit tenni...nem tekintik járműnek a biciklit, nem szabályosan előzik meg. Ahogyan sokszor embernek sem a biciklist....mert ugye nem fizet adót, biztosítást, (ami ebben az országban nagyon magas az autókra), éshát egyébként is, aki bringázik az minimum buzi :-/...elképesztő agresszió van az autósokban, ami szerintem legfőképpen azok miatt a bringások miatt lehet, akik a nagyvárosokban azért ülnek biciklire, mert akkor következmények nélkül hághatják át a KRESZ szabályokat. Tény, hogy ezeket a bicikliseket én sem szeretem. De szerintem ennek van egy olyan oldala is, hogy az autós irigységből gyűlöli a bringást. Az országúti biciklizéshez jó kondíció, állóképesség, elszántság, kitartás kell....tehát egyfajta show-off is az, amikor valaki teljes menetfelszerelésben országúti kerékpárral halad az úton. Nyilván sok olyan autós van, aki képtelen lenne fizikailag órákon keresztül tekerni egy bringát, mert nem elég fit hozzá, vagy nincs kitartása, vagy kényelmes...végülis tökmindegy...de innentől kezdve nem kell túl nagy fantázia ahhoz, hogy megértsem, miért nem vagyok esetleg szimpatikus az országúton. Na mindegy....

Vadul bújom a netet, hogy mit kéne beújítanom a biztonságosabb biciklizés elősegítése végett...gondoltam arra, hogy szerelek fel hátra egy kis wireless kamerát, a kormányközépre meg egy monitort, hogy lássam, mi van mögöttem....ha valaki vadállat módon közelít, legalább fel tudjak készülni rá.....sőt, előre is mehetne kamera, és a képernyő lehetne osztott, így kímélhetném a nyakam, mert lefelé nézve, természetes testtartásban is látnám az utat előttem....kamerák vannak, de a kijelző elég problémásnak tűnik...talán egy nagyméretű tablet/telefon megfelelő lenne, ha nem akarna X idő után elsötétülni a képernyő, hogy spóroljon az energiával....De az is lehet, hogy elég lenne valami baromi erős, lézeres hátsó lámpa...nem tudom.

update délután: szép idő volt, kocsival lecsorogtam Dunkerrin-ig, vittem a bringát magammal, és onnan kerekeztem el Nenagh-ig, és vissza...45 km, 1óra és 45 perc alatt...hát jól esett, de azért csak 10 fok volt, meg aztán a vége felé a lábam is fázott, meg fájt is a sérült lábujjam...de összességében véve nagyon jól esett.

Körbenéztem a neten, hogy hogyan lehetne javítani a dolgokon, hogy az embernek egy nagyobb menet után ne fájjon a feneke, a könyöke, a válla, a csuklója, stb....és rádöbbentem megint, hogy a rekumbens bringa megint csak egy álom lesz nekem, mert nincs olyan isten, hogy könnyű szívvel kiperkáljak egy millió kemény magyar forintot érte....márpedig ott körül vannak az árak...majd egy másik életben talán ;-)...addig marad a csendes szenvedés :D:D:D

2 comments:

Lazac said...

Nem is értem, ott nem épülnek kerékpárutak? Itt nálunk, pl le az Országhatárig és vissza ( az pont egy 40-es karika) van biztonságos bicikliút a töltésen, autó elvétve jön csak rajta. De pl simán el lehet bringázni már bárig és vissza, vagy le az Emlékparkig és vissza a biztonságos bicikliúton. Ennek ellenére vannak olyanok, akik szintén az országúti bringázást nyomják, nagyban, szoktam látni ahogy felteszik FB-ra a térképeket, hogy merre mentek. Egy villányi kerülő pl 70 km azt szívesen csinálják, de ez az út sem mondható nagy forgalmúnak. A másik pedig, hogy nálunk azért valamivel szélesebb utak vannak, mint ott, emlékszem, hányszor mondtam, hogy atyaég, ezt 2 autóra tervezték? :):) Vigyázz magadra, de megértem a szabadság utáni vágyad, ami a szabadban való bringázást illeti.

Alan said...

Igen, sokszor téma nálunk, hogy milyen jó lehet élni Hollandiában, Dániában, Skandináviában, vagy akár Németországban...ezeken a helyeken sokkal nagyobb kultúrája van a biciklizésnek...na de nem lehet mindig minden tökéletes :) Köszönöm a kommentet!