Thursday, 26 March 2015

A szürke ötvennél több árnyalata

Ha a különböző kalkulátorokból indulunk ki, elég egyértelműen kiviláglik, hogy kétféle ember létezik: az ideális tömegű, és az elhízott. ( A ropi testalkatúakkal most nem foglalkoznék). A BMI értékek nagyszerű kiindulópontot adnak, de vajon mennyire alkalmazhatóak egységesen? A sportolók esetében nyilván nem, hiszen egy 120 kilós testépítő, akinek alig van testzsírja, nyilván nem kövér, pedig a BMI-értéke alapján az. Azonban ha az átlagembereknél maradunk, mi a helyzet?

Nem húzza-e le túlságosan az embereket ez a skála? Magamból kiindulva, 185 centi magasan és 42 évesen az én ideális testsúlyom 76 kiló...Namost én voltam ennyi is....de a látvány elég kétségbeejtő volt, amikor a tükörbe néztem. 193 kilóról indulva a 76 kilós végállomás azt jelenti, hogy 117 kilót fogytam, ami a kezdeti testsúlyom 60%-a. Semmilyen mozgást nem végeztem a fogyás alatt, csak a diéta volt. Kábé úgy néztem ki, mint egy éhhalál szélén tántorgó nyomorult.

Akkor nekiálltam a sportnak, és elkezdtem a nem-evős diétámat egy egészséges diétára felturbózni. Egykezes súlyzók, hasazás....aztán futás, majd szobabicikli, meg valódi bicikli. Elkezdtem összeszedni magam, és a súlyom beállt egy nagyjából 100 körüli átlagértékre. Ünnepek alatt kicsit felszalad, aztán visszamegy. nem eszem kenyeret, édességet, cukrot, lisztet....csak ha valamilyen alkalom van. Rengeteg fehérjét fogyasztok, sok gyümölcsöt és zöldséget. Napi másfél órát minimum biciklizek, hetente háromszor kardiózok súlyzóval, hetente 2-3 alkalommal fekvenyomok és bicepszezem.

Alapvetően jól érzem magam...de. A BMI kalkulátor szerint 25-30 kilónyi súlyfeleslegem van. Ami fura, mert valaki ekkora túlsúllyal az én szememben kövér, magamat viszont nem tartom annak. Igaz, a  közel 200kilós énem után maradt rajtam bőven bőr, meg zsírcella felesleg, amiket eddig sem műttettem le és eztán sem szeretném....

Szóval ha a kövér a fekete, a sovány a fehér, akkor  jóval több árnyalata van a szürkének, mint ötven.

Kicsit örök dilemma, hogy most mi a helyes...Azt hiszem, ennél a mostani súlyom alá csak koplalással, és extra diétával (napi 4 óra aerob mozgás, és 1500 körüli maximált kalóriabevitel) tudnék menni, és nem tudom, akarom-e. Nyilván komfortosabb lenne fizikailag az alacsonyabb súly, de a kérdés az, vajon megéri-e? Vajon melyik árnyalat a "best"??


No comments:

Post a Comment