Wednesday 16 December 2020

Fejlemények a sporteszközömmel kapcsolatban

 Általában nem az a típus vagyok, aki könnyen feladja. Na így voltam én ezzel a bizonyos Reebok cross traineremmel is. Ugyan eljutottam oda, hogy azt mondtam, oké, ennyi volt, mikor beletört a fúró abba a bigyóba. De ugye amikor anno darabokra hullottak a 47-es lábacskám alatt a tappancsok, akkor is megvasaltam oldalt, faragtam bele egy megfelelő méretű fabetétet, kicseréltem hosszabbra a csavarokat, és hurrá...mehetett tovább minden.

Na szóval ismételten "fényt kaptam", hogy márpedig nehogymá ne legyen megoldás....úgyhogy nekiálltam újra a kifúrásnak. Előpakoltam rengeteg szerszámot, lecsiszoltam szépen a munkafelületet....és elkezdtem módszeresen kifúrni. Újra. Kábé 2 órás gyöszködés után beláttam, hogy mivel nincs lehetőségem rögzíteni se a munkadarabot se a szerszámot, se megfelelő keménységű fúróm nincs....szóval NEM FOG MENNI. Sajnos esztergapadom (még :):):)) nincs.






Némi sóhajtozás után kitaláltam, hogy jó oké, akkor viszont széjjelkapom az egész szart, és kiszerelem belőle azt az alkatrészt, ami problémás, és megkeresem a gyártót, hogy hol tudnék pótalkatrészt beszerezni. Neki is álltam....itt azért volt pár meglepetés....elkenődött csavarfejek, meg olyan szoros csavar, hogy közel méteres erőkarral lehetett csak lelazítani...de leszereltem. Meg akkor már a tappancsokat is szétszedtem, hogy azt is rendeljek majd. 



Miért dobjam ki, amikor egyébként semmi baja, nem? Környezetszennyezési szempontból is jobb, hogy az ember a régit megjavítja, és nem újat vesz állandóan kétpercenként. Ezért nem vagyok újautópárti...Szinte nincs olyan régi kocsi, amit ne lehetne megjavítani kevesebb pénzből, mint amennyiért újat/másikat vásárolunk...namindegy.

Szóval felvettem a kapcsolatot a gyártóval....ami ugyan Reebok, de már az Adidas-hoz tartozik. Megkeresésemre a következő üzenet érkezett:

Ami nagyjából annyi, hogy bocsi, ez a gép egy elavult ósdi szar, dobd ki és vegyél újat. Taka. nem tudom mit mondjak. Éljen a környezetvédelem. Én érezzek bűntudatot, ha marhahúst eszem, vagy ha nem hálóba veszem a gyümölcsöt a Lidiben. Juhéj.


2 comments:

Lazac said...

Már mindennel így vannak. Régebben ahogy mondod is, ki lehetett mindent javítani, voltak kompatibilis alkatrészek. Most lószar sincs, ha elnyíródik egy csavar, vagy valami apró mütyür, már nem lehet javítani, vegyél újat. Éljen a fogyasztói társadalom, ja nem!

Alan said...

Sajnos igaz. Pár éve megnézettem a fiúkkal azt a dokufilmet a tervezett avulásról...amiben beszélnek arról a villanykörtéről, ami 1903 óta világít, és köszöni szépen jól van. Szóval ilyen a világ, tudom én. :-( De azért az anyjuk Úristenit! :):) Mondjuk annyiban maradhatunk, hogy ennél nagyobb bajunk sosem legyen :)