Wednesday 17 January 2018

Nincs azért

Annak idején még a történelem előtti időkben Peti barátommal sokat jártunk kaszinózni...nem voltunk szerencsejátékosok, inkább csak okos fiatalok, de ez egy másik történet. Egyik alkalommal együtt mentünk be, és közös ruhatárjegyet kaptunk, kettőnk zakójára. Valamiért azonban Peti előbb ment haza, ezért kiment a ruhatárjeggyel, és vissza akart lépni még a terembe, hogy odaadja a jegyet, hogy majd ha végeztem, én is kiválthassam a zakóm. A hegyomlás biztonsági őr viszont nem engedte be, és amikor Peti barátom nekiállt volna elmagyarázni, hogy mi a helyzet, és elkezdte a mondatát, hogy " Azért .....", akkor az őr nemes egyszerűséggel a szavába vágott hogy "Nincs azért.", és nem engedte tovább beszélni. Már nem emlékszem hogy oldottuk meg a problémát, de azóta sokat idéztük az őr szavait, ha azt akartuk kifejezni, hogy nincs duma, nincs mese, ....nincs azért. Kész, vége, ennyi.

No, ezt megint éreztem ma, amikor lévén lengyel napok a Lidlben, lehet kapni jóféle light túrót. Nyilván sült túrós palacsintát fogok készíteni a srácoknak...de gondoltam keresek valami okos receptet. Szinte naponta eszem túrót, nem a lengyelt, hanem az írt, a benne lévő fehérje miatt, edzés után....de gondoltam keresek valami jó kis diétás süti receptet. Elolvastam rengeteget...semmi újat nem láttam. Mind azért diétás, mert cukor helyett édesítő van benne, sima liszt helyett meg zabpehelyliszt vagy kókuszliszt, vagy kókuszreszelék....ezek az anyagok mind ugyanolyan kalóriadúsak, mint a búzaliszt, de van hogy kétszer annyi energiát hordoznak. Ezek inkább azért jobb alapanyagok, mert alacsonyabb a GI értékük, illetve magasabb a rosttartalmuk. De fogyni ugyanúgy alkalmatlanok, mint a sima liszt. 

Úgyhogy levontam a konzekvenciát: Nincs azért. Nincs olyan túrós süti, amivel fogyni lehet. Továbbra is a régi jól bevált dolog van: túró, édesítő, gyümölcs. Ennyi. Lehet bolondítani különféle ízekkel (nekem elég sokféle nullkalóriás ízesítőm van a juharszirupos pekándióstól kezdve a fehér csokin át az espresso-feketecsokiig), de onnantól kezdve, hogy sütit akarok csinálni belőle, elveszti a fogyós jellegét.

No comments: