Friday 6 September 2024

ELmúlt a nyár.

 Eljött a nyár vége idén is, ami egyfelől jó, mert megéltük, másfelől nem annyira jó, hiszen múlik az idő, amiből pedig -teccik vagy sem- egyre kevesebb lesz.

Mozgalmas volt a nyaralás (ezt a másik blogon elég hosszan meséltem el)...plusz még vendégeink is voltak az unokatesóm és a felnőtt ikrei látogattak meg minket.

A nyaralás három hete alatt sikerült felrántanom 7,5 kilót....ami egyrészt soknak tűnik, de én tudtam ennél durvábbakat is jópárszor, szóval annyira nem vészes. Végülis már miért ne hízna az ember, ha nincs semmi edzés, és nincs diéta sem, merthát nyaralunk. Nem? De.

Szerencsére azonban ezt a pluszt három hét alatt sikerült is ledolgoznom. A szokásos "hármas-csapással", amivel általában mindig sikerül: 

  1. IF, azaz intermittent fasting, vagy időszakos koplalás, ami gyakorlatilag nálam annyi volt, hogy mondjuk délután 3 és este 10 között eszek csak bármit.
  2. keto-étrend, azaz a szénhidrátok napi 30 gramm alatti tartása. Ez nekem mindig beválik, de nem szoktam sokáig csinálni, mert a sok zsír sem jó hosszú távon....meg macerás a sok vízbevitel mellé.
  3. Kalóriadeficit. Ha a fenti két pont mellett kevesebb kalóriát viszünk be, mint a BMR-ünk, akkor nyert ügyünk van
A mozgás vonalon most (még) nem gyúrok, csak a napi HIIT kardió megy az elliptikus tréneren. De egy hét múlva tervezem a gyúrást újra behozni. Addig nem, mert pont egy hét múlvára van időpontom a fogorvoshoz...a leghátsó fogam sajog, és tőle az egész fél fejem fáj....látni nem látok ott semmit, de egy régen betömött bölcsességfog az, szóval sok minden lehet. De erőlködni nem akarok addig, amíg nem vagyok túl rajta.
Sajnos váltani kellett fogorvost, mert akihez eddig jártam, ő kilépett a helyről, és nagyon messze ment...a hely maga meg annyira elszállt, hogy gusztustalan....többen is idejárunk a családból, és mindenkinek elege van belőlük. Találtam egy ígéretes helyet, magyar fogorvosok is dolgoznak ott, annyira messze sincs...remélem beválik.

A diétát folytatom, már nem keto, de azért a szénhidráttal óvatosan bánok. Igyekszem minél több fehérjét bevinni. Az időszakosság félig megvan. Azért csak félig, mert valamelyik éjjel gyomorégésre keltem, szóval eszembe jutott hogy ja, nekem lehet csendes refluxom....szóval reggel egy falat banánt, vagy 3/4 pirítóst megeszek a gyomrom miatt (az egynegyed pirítóst a Larsie eszi meg lol)...meg most a fogam miatt nagyon rágni sem tudok, és a hidegtől is csak jobban fáj...úgyhogy valahogy túlélem a hetet, aztán jövő héttől majd kitalálom a hogyantovábbot.

Lazítani nem lehet, mert november elején elutazunk egy hétre kettesben, addigra jó lenne helyet csinálni néhány plusz kilónak, hogy gondtalanul élvezhessük az életet (házassági évforduló)...aztán meg ugye nyakunkon az évvége, ami úgy általában nagyon szép meg jó, mert ünnep, és együtt a család meg minden. De lássuk be, életmód-tekintetben egy katasztrófa, amit túl kell élni valahogy :)

2 comments:

Lazac said...

Jó, hogy megint írtál, bár a beszámolókat is olvastam, ez mégiscsak egy tematikus blog. :) Az is tetszik, ahogy részletesen leírod a módszered és hatásos is. Akkor hajrá a következő projektekre, mindkettő jó lesz. Az utazás azért, mert élményekkel gyarapodtok és főleg kettesben élitek ezt meg. Az ünnepek meg azért, mert akkor ismét együtt lesz a teljes család. ♥

Alan said...

Köszi Lazac, remélem így lesz! Puszi! :)