Thursday 26 April 2018

Április

Alakul a jóidő. Vele egyenes arányban fáj a szívem, amiért nem biciklizek már. De ugyebár találtam helyette más elfoglaltságot: súlyzós edzés, vagy testépítés, ahogy jobban tetszik. Tavaly szeptemberben kezdtük V-vel együtt....egy átmozgató edzésprogrammal, heti háromszor. Mostanában heti minimum 5 alkalommal csináljuk, és izomcsoportokra bontva. Több forrásból hallottam, hogy így sokkal jobb, egyszerre 1 max 2 izomcsoportot, de minimum 4 gyakorlattal, négyes szériákban, 8-12 ismétléssel.

Nagy előny, hogy akkor ez ugyebár "indoor", tehát akár jégesőben vagy hóviharban is lehet csinálni nyugodtan. További előny, hogy a mindennapokban tapasztalható, hogy az ember erősebb lesz, és ha nem csaljuk el a bemelegítést és a nyújtást, akkor fittebb is :)

Hátrányai is vannak: egyrészt az izomnövekedés az egyben súly- és körfogatnövekedés is egyben, ami azt jelenti, hogy tudomásul kell venni, hogy ettől soványabb és könnyebb nem lesz az ember. Ez egy ex-elhízottnak azért mentálisan nem egyszerű. Másik hátránya nekem szintén az előéletemből adódik: úgy kell haladnom a fejlődéssel, ahogy nem az izmaim, hanem az ízületeim engedik. Tulajdonképpen minden izmom sokkal többet is bírna...de a könyököm, a csuklóm, a vállam, a térdem....sajnos ezek nem. Lehet ez ellen védekezni: bandázsok, krémek, sok-sok víz, és glukozamin, továbbá oda kell figyelni az egyes gyakorlatoknál, mennyire fordul az ízület, milyen irányba megy a terhelés, stb. Sokszor egy apró módosítás nagy megkönnyebbülés az ízületnek, a gyakorlat viszont ugyanúgy el lesz végezve, tehét nem "bukom el" az edzést.

A "gyúrás" mellett elkezdtem a sok szobabringából visszavenni, és helyette magas intenzitású intervallum edzéseket csinálni cross traineren, ami sokkal intenzívebb, mint a biciklizés.

Nem célom, hogy úgy nézzek ki, mint egy profi. Az elején volt olyasmi indíttatásom, hogy de jó lenne úgy kinézni, mint a "nagyok"....de menet közben rájöttem, hogy ahhoz bizony cuccolni kéne, az meg nem az én világom. És hát mivel nagyon hosszú ideig voltam nagyon kövér, így az efféle optikai tuninghoz sebészi beavatkozás is szükséges lenne, ami megintcsak nem szerepel a terveim között. Marad tehát célnak a jó erőnlét, a fittség, és a tudat, hogy nem hagyom magam eltunyulni :)



No comments: