Thursday 8 October 2020

Már Október

 Belecsúsztunk szépen az októberbe, nincs mese, az idő megy. A koronás számok szinte minden nap csúcsokat döntögetnek, de úgy tűnik az emberek belefásultak már, a politikusok meg kizárólag a gazdasági érdekeket nézik, halleluja. Bravó emberiség....:-/ Na hagyjuk is.

Tudom, sokszor nekiálltam már ennek a témának, de még most is sokat agyalok azon, hogy vannak ezek a kiszámolós képletek, amik megmondják, hogy neked mennyi kalória kell, meg hány kilósan vagy normális. Ahogy öregszem, ahogy egyre többet vagyok ebben a témában nyakig, asszem egyre inkább úgy látom, hogy ez azért nem így van. Meglátásom szerint nincsenek ilyen mindenkire húzható doktrínák, meg címkék meg dobozok. 

Nem lehet megkerülni: igenis mindenkinek rá kell szánnia magára azt az időt/energiát/pénzt/akármit, hogy MEGISMERJE a saját testét-lelkét. Hogy megértse az anyagcseréjét, hogy megtalálja a motivációs "csomóit". Hogy feltérképezze a szokásait, és megtudja mi az, amiből hajlandó engedni, és mi az, amiből nem. Hogy elmélyedjen az élet nagy kérdéseiben, és ne csak feltegye magának az olyan kérdéseket, amiket fel kell tenni, hanem meg is válaszolja őket.

Igen, a szokásos duma....hogy honnan jöttem, hová tartok, mit akarok,  mit várok az élettől, a világtól, magamtól. Valahogy el kell ttudni helyezni magunkat a világban ahhoz, hogy érdemi, igazi információkat tudjunk meg magunkról. Akárki nem állhat a kormány mögé. Nem véletlenül a kapitány a kapitány. 

Amúgy csodás az őszünk. Szerintem itt Írországban a két legszebb hónap a május és a szeptember. Még ma is, október 8-án is olyan gyönyörű napos volt az este, hogy Verussal bringára pattantunk, és mentünk kicsit. Milyen jó, hogy ma megcsináltam megint a biciklimet. Mert a tegnapi 56km-es kanyarom után amikor hazajöttem furán csörgött a hátsó kerekem....és jobban megnézve ezt vettem észre:




Fogalmam sincs, mi történhetett, de milyen jó, hogy még nem dobtam ki a Merida régi kerekeit, mert onnan át tudtam tenni egy küllőt a Giant-re. Meg persze a csavarját is, mert bele volt törve a küllő menetes vége. Le kellett bontanom az egész hátsó kereket....kazettát kiszedni, stb....de megérte, mert így egy fillérbe sem került, juhéj. 

2 comments:

Lazac said...

Így van, ahogy írod, ez is egyéni, mint minden más. Ami jó a Piri néninek, nem biztos, hogy ugyanaz jó nekem is pl. :) Valóban nem vagyunk egyformák, nem lehet kaptafa szerűen mindenkire ugyanazt a dolgot ráhúzni. Igen, mindenkinek a saját igényeit, határait stb kell ismernie és ami még fontosabb, elfogadnia. De jó, hogy tudsz bringát szerelni, így valóban mindig meg tudod oldani ezeket a problémákat.

Alan said...

naugye :) Köszi :)