Wednesday 12 September 2018

Tökös süti

Itt van az ősz, itt van újra....és vele együtt a sütőtökszezon is, amit egyébként nem szeretek különösebben, viszont fillérekért lehet kapni, és tudvalévő, hogy a tökben lévő összetevők, és a hozzá tartozó tápértékek számai igazi "superfood"-dá teszik. Úgyhogy legott nekiveselkedtem, hogy készítsek belőle egy jó kis egészséges, cukormentes süteményt.
Jelentem, sikerült. A tészta összetevői a következők:


  • 900 gramm sütőtök, megsütve, kihűlve, kikaparva, pépesítve
  • 100 gramm dió összecsopperelve
  • 125 gramm kókuszliszt
  • 8 tojás (a sárgája mehet a masszába, a fehérjét habbá verve a végén beleforgatva érzéssel :)
  • 4 kávékanálnyi fahéj, őrölt
  • édesítő ( 264 miligramm sodium cyclamate ezúttal)
  • 2 kiskanál baking soda
  • 2 löttynyi citromlé
  • vanília 
  • púpozott késhegynyi őrölt gyömbér
Kikókuszzsírozott sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokon, 30 percig, légkeveréssel süttem. Miután kicsit kihűlt, kiborítottam, hagytam teljesen kihűlni, és mehetett rá az icing, ami egy csomag mascarpone, egy maréknyi eritrit lekávédarálva, és egy löttyenet citromléből állt. Ezt majdnem mind felkentem rá, és már szeleteltem is. Citromhéjjal díszitettem.

Ez nagy tepsi, negyven szelet lett belőle, egy szelet 70 kalóriára jön ki, ha az icingot kihagyjuk, akkor csak 50! :)

Ja, és lisztmentes, cukormentes, zsiradékmentes...!

1 comment:

Lazac said...

Hűű, ezt loptam :):):)