Végül szétszedtem a Meridát, és rájöttem hogy lötyög a kazetta. Legott rendeltem másikat, persze beleestem a szokásos csapdába: ja, vaaan, persze, van készleten….Eindhoven-ben. Na mindegy, lesz vagy két hét, mire ideér.
Közben levadásztam a neten egy tök jó kis biciklit, ami nem is volt túl messze, és árban is oké volt. Igaz, nem egy csúcsmárka, de azért az új ára 500€ körül van, tehát annyira nem is retek. Jó állapotú darab, jól néz ki, igaz, 1 centivel rövidebb a nyereg és a középcsapágy közti távolság, mint a meridán, de gondoltam az az egy centi nem számít. Lealkudtam, elmentünk, kipróbáltam, megvettem, tök jó.
Itthon jobban megnézve azért láttam, hogy a gumik azért nem olyan acélosak, nem mernék velük hosszabb távra elindulni. Sebaj, gondoltam átdobom a meridáról a külsőket, hiszen azok teljesen jók, tavaly vettem őket a dechatlonból. Így is tettem. Próbakör után mondja Verus, olyan lapos a hátsó. És tényleg. Jó, mondom biztos hibás volt a belső amit beraktam alá. Persze újat….Kicserélem egy másik vadiújra….Próbakör, most okés volt. Szépen átraktam a kis lámpát, dudát, telefontartót, szütyőmet, és elterveztem, hogy másnap – ma – nyomok egy 90-100 km-es kört. Közben rájöttem, miért tűnt olyan kicsinek: a kormány 5 centivel keskenyebb. Ja, és az az egy centi is inkább kettő. Mindegy.
Ma reggel felszerelkeztem, és elindultam. 4, azaz négy egész kilométer után óriási csattanás a seggem alól: durrdefekt a hátsó keréken. Félretolom a bringát, nekiállok szerelni. Kicserélem a belsőt, közben látom, hogy szabályosan szétrobbant az a gumi, ami volt benne. Szépen összerakom a kereket, és nekiállok pumpálni a szuper új kis pumpámmal. Nem megy. Pumpa lecsavar, újra vissza. Nem megy. Megint le, ellenőrzöm a szelepet, kitekerem, majd be, majd megint ki….jónak kell lennie. Pumpát rátekerem, elkezdem pumpálni….szakad rólam a víz, a nap tűz….én kisebb terpeszben, háttal a főútnak rángatom a pumpát folyamatosan. Bele sem gondolok az útról nézve ki mit gondolhat…
Valamennyire fel tudtam fújni, de max 1-2 bár lehetett, egyértelműen nem elég kemény, hogy tovább menjek. Jó, pumpa le, szelep be, majd megint ki, levegőt kienged, újra nekiveselkedek…hát csak fel tudok már fújni egy kurva kereket nem? Hát nem. Konkrétan görcsöt kapott a derekam is, meg a kezem is, de nem ment.
Feladtam, telefon Marcinak, légyszi, gyere értem. Jött. Hazahozott, Itthon nekiálltam ízekre szedni a hátsó kereket. Mi baj lehet, talán belekerült valami a belső részbe, talán elcsúszott a felni szalag, előbújt egy sorja, mittudomén. Szemüveg fel, végignéztem, végigtapogattam, semmi. Minden fasza. Mondom csak a rend kedvéért megnézem a külsőt is, annak ellenére, hogy mondom, tavaly vettem őket, tök jó állapotúak. Hát meg is lett a probléma…a gumi peremén kikandikált az acélszál, és az nyírta ki a belsőimet. Nyilván nem csak ma, az új bringán, hanem a meridámon is, az elmúlt napokban.
Most akkor vegyek megint új belsőket, de akkor mindjárt négy darabot, mert akkor az új biciklire is, meg a régire is kéne, hogy az is rendben legyen….Most jelenleg ott tartok, hogy fogom mind az összes biciklit, és eladom a francba mindet, oszt inkább keresek valami más hobbit, mert ez amellett, hogy egy valag pénzbe kerül, lassan több bosszúságot okoz, mint örömet….
No comments:
Post a Comment