Thursday 15 April 2021

Megint Norbi, meg minden más...

 Megint attól hangos a sajtó, ahogy az országunk nagy fitness-guruja mit és hogyan nyilatkozott ki. Ti. hogy nem a férfi kezdődik 100 kg felett, hanem a vágódisznó. És hogy mennyire undorító ha egy túlsúlyos férfinak "gorillacsöcsei" vannak. Persze özönvízszerűen jönnek a mémek, a kigyúrt 100 kió feletti színészekről, hogy akkor ők lennének a vágódisznók....de félretéve a viccet, van két meglátásom ezzel kapcsolatban.

1

Az elmúlt időszakban többször jutottam arra a következtetésre (és nem csak elméleti alapon), hogy a túlsúly egy ember életében rendkívül összetett tud lenni. Illetve az ok, amiért a túlsúly ott van. Alkat....genetika...anyagcsere....mikrobiom....endokrin rendszer....és a sor végén természetesen ott van az életmód is. Azért a sor végén, mert ez az egyetlen, amivel kapcsolatban egyértelműen tehetünk a puszta viselkedésünkkel. Hogy mit, mennyit eszünk, és hogy mit, mennyit sportolunk. Ez a két tényező, amire hatni tudunk a cselekedeteinkkel...a többire nem (vagy csak nem hétköznapi módon).

Megtanultam, hogy vannak olyan emberek, akik semmit, de semmit nem sportolnak, és totál nem érdekli őket, mit esznek össze, meg mennyit....és soványak...és vannak olyanok is, akiknek az egész élete arról szól, hogy mit eszik, meg mennyit, hogy mit tud sportolni, hogy mi egyebet tudna tenni a túlsúly ellen...és mégis túlsúlyos. A két ember közül ki él tudatosabban? Nyilván a kövér....de ránézésre nagyon könnyű elítélni, megszólni, gúnyolni, és pálcát törni felette. Könnyű és igazságtalan. Persze nyilván vannak olyan kövér emberek is, akiknek a kövérsége szorosan összefügg az étkezési és a sportolási szokásaival....de pusztán a kinézet alapján elítélni valakit nettó fasizmus. Szerintem.

Tény, hogy nem mindig könnyű így látni a dolgokat. Látsz az utcán egy elhízott fiatalt, pillanatok alatt kialakulHAT benned az a gondolat, hogy biztos sokat eszik és tunya, azért kövér. Nem is hibáztatom nagyon az átlagembert ezért. De ha valaki valaha is foglalkozott ezzel a témával, akkor tudnia kellENE, hogy ez sosem ennyire egyszerű. Namost a Norbiról azt hiszem elmondhatjuk, hogy valaha foglalakozott ezzel a témával. Éppen ezért nem értem, hogy miért kell lealáznia minden túlsúlyos férfit ennyire alpári és közönséges módon.

2

Talán nem mondok/írok hülyeséget, ha azt mondom, hogy a Norbi által felépített biznisz a kövérekre épül. Szerintem zömmel a túlsúlyosak azok, akik vásárolják a termékeit...hiszen azoknak készülnek, akik fogyni akarnak. Aki szép sovány, sokat mozog, annak nem kell a norbi féle kakós csiga ötszörös árért. Vagy megeszi a normál cukros-lisztes verziót, és nem lesz tőle kövér, (mert ledolgozza, vagy mert nem az a típus), vagy nem eszik egyáltalán kakaós csigát, mert annyira egészségesen akar élni, hogy eleve eltolja magától az ilyesmit.

Szóval ezzel a dumával nem abba a kézbe harap bele, ami eteti? Okos dolog alázni azokat, akikből megélni szeretnék? Persze lehet, hogy már akkora király, hogy megteheti, nem tudom. Talán így van. Viszont ettől még baromira nem lesz szimpatikus.

Harmadik pontként azért azt is odatenném, hogy ugyebár tudni lehet a Norbiról, hogy súlyos gerincproblémája van, és konkrétan nem lehet kövér, mert nem bírná a gerince a terhelést...ergo egészségügyi kondíciók miatt kell relatíve soványnak maradnia. Viszont akkor ez hasonló lehet ahhoz a helyzethez, ha egy cöliákiás ember kampányolna a glutén ellen, és fényezné magát, hogy ő milyen frankón meg tudja állni, hogy nem eszik gluténtartalmú ételeket. Ja, mert NEM EHET. Azt senki sem tudja, hogyha Norbi full egészséges lenne, és nem lennének gerincgondjai, akkor vajon mennyire figyelne a súlyára....?

*

Más téma: A második defektem után rá kellett jönnöm, hogy a biciklimen lévő külső gumik papírvékonyak már, és nyilván ezért szállnak el sorra a belsőim. Úgyhogy vettem két kevlárbetétes külső gumit a biciklimre.....kíváncsi vagyok. Közben mivel sokkal keményebb, mint a normál gumi, elég nehéz felrakni a kerékre...illetve nem nehéz, csak kicsinálja az ember kezét....felraktam, összeszereltem, majd konstatáltam, hogy rossz forgásirányba tettem fel....úgyhogy újra le, szét, megint össze. Erre ma reggel jövök le, és lapos a hátsó....úgyhogy megint szétszereltem, kiszedtem a belsőt, megkerestem rajta a lyukat, megnéztem a felnit, nincs-e sérülés rajta....valami spén vagy valami csorba, ami bánthatja a belsőt....de nincs, vagy legalábbis nem láttam/éreztem. Úgyhogy összeraktam újra....és reménykedem, hogy jó lesz.

Már csak 1 belső maradt....pár napja rendeltem 4-et....a két külső gumi se volt olcsó...ilyenkor mindig az van bennem, hogy el kéne adni az összes biciklit a francba.....a két országúti már lassan darabonként is többet ér, mint az autónk :-o

Marci kisfiam kért tanácsot: nem tud hízni! 186 centi, 75 kiló, mindennap edz, fut, súlyzózik, olyan teste van, mint egy görög istennek....szerintem semmi zsír nincs rajta....de hízni szeretne szegény :D:D:D mondtam neki, én szívesen átdobnék 10-20 kilót, aztán azt kigyúrhatná magán :) De ez sajnos nem így megy. Marad a sok szénhidrát meg a zsír.....azt tanácsoltam neki, próbáljon meg 3000-3500 kalóriát megenni minden nap, akkor biztos elindulnak a kilók. Hiába, mindenkinek megvan a maga keresztje :D:D:D:D



8 comments:

Lazac said...

Annyira vártam már ezt a posztot!!!!!
És igen, Norbi szegény azt sem tudja már, hogy mivel hívja fel magára a lankadó figyelmet. Komolyan, (le)sajnálni való az egész ember.
Ó, nekem is kell az elsőn külsőt cserélni, mert nagyon ki van repedezve már. Majd viszem a szervizbe, a jövő héten.

Alan said...

Hát igen, a reklám lényege, hogy beszéljenek róla az emberek...végülis. Kár hogy nem vagyunk közelebb egymáshoz, szívesen kicserélném neked a külsőt....ingyen vagy egy jó kávéért cserébe :D

Lazac said...

Tudom, és képzeld, nekem is pont ez jutott eszembe tegnap, amikor olvastalak. :)

Alan said...

:)

Agyrágóbogár said...

Látod, a mi biciklinknek tökéletesek a kerekei!!! Igaz, hónapok óta felfordítva nézik a plafont, de hát így tuti nem kopnak! :)))

Tomi said...

Szerintem teljesen felesleges ennek az embernek reklámot csinálni, beszélni róla, reagálni rá. Neki ebből haszna van.

Hogy mit mond a férfiakról az egy dolog, mert a mi széles vállunk jobban elbírja.
Viszont, amit a nőkről mondott azt nem tartom helyénvalónak és nagyon bízom benne, h annak a kijelentésének oka, h elfordultak tőle az emberek és ezt próbálja időről-időre erős kijelentésekkel kompenzálni.

Alan said...

:) Ez is egy nézőpont. Remélem hamar eljön az ideje, hogy újra nyeregbe pattanjatok!

Alan said...

Na igen. Csak bosszantó, hogy nyilatkozik fűnek-fának, sokszor nettó hülyeséget, amit bárki - mondjuk Te vagy én - meg tudnánk cáfolni, csak hát ugye minket nem kérdeznek meg, mert senkik vagyunk :):)